Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av Neta - 3 augusti 2017 00:36

Köpte ju kräftor på CG i måndags och ikväll skulle dom ätas. Gjorde först tortillabröd med kantareller, lök och ost emellan, stekta på spisen. Blev så gott.
Jag brukar alltid koka ny lag till kräftor men idag tyckte inte E att vi skulle det. Naturligtvis så var dom jättesalta. Goda ändå men vi åt bara ena paketet och gjorde ny lag där vi skippade salt helt till det andra och äter dom till lunch i morgon. Bra kräftor annars med lagom mjuka skal, bra strl med. Kommer köpa dom igen och nu vet jag ju om saltheten och kan fixa det. 79kr är ju bra pris. Viltfångade Pandalus.
Proseccon kan jag verkligen rekommendera, beställs på systemet från Mia wines. En av dom bättre jag druckit.

Kom nån stormby ikväll så var tvungna att krypa längst in på altan, kom lite regn i 2 omgångar men syntes knappt i mätaren.
Vi spelade " Fråga mig" och satt ute länge med infran på. Måste skaffa det till den andra halvan med. Det där spelet ska ju få följa med C men tror jag måste köpa ett till för det är så roligt, eller vi har roligt då vi spelar det. Frågespel, kortspel med frågor i fem kategorier. Gäller att svara först.

Risk för regn i morgon, vågar man tro på det? Vår picknick i stadsparken kanske inte blir av då. Men vi kan lyssna från bilen o fika kan man ju ha med iaf. Ska in till biltema före L ska ha nåt till bilen.

Nu sängdags för folk o kaniner.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards