Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 16 januari 2018

Blåmåndag

Av Neta - 16 januari 2018 03:11

Blå,står för blue som är deppigt här. Idag är tydligen den måndag då det brukar vara tristast väder på året, folk mår som deppigast och är panka efter jul. Vidare är det långt tillnästa storhelg så folk misströstar väl lite så med. Nån har alltså räknat ut det här.

Men det är också Tulpanens dag och med den lite hopp om vår.
Fick du några? Inte jag, får nog köpa mina själv jag.
Ja hopp om vår även om det är i morgon som snön ska komma. Så dags nu Haha! Men vi lär väl inte slippa i år heller. Tycker annars att den cm vi haft varit alldeles lagom.

Jag tyckte jag hade lite dåligt med bröd och salladsrecept till bloggen. Matbloggen alltså. Bröd hittade jag på olika sidor och jag sökte på Sallad till mat och hamnade på Arlas sida. Där fanns det mycket godis. Så nu har jag bröd till påsk minst, hittade bl.a Lingongrova och sallader till midsommar ungefär Haha! Såg att Zeta har många salladsrecept med. Får väl kika där vad det lider. Men suttit och jobbat med det till mitti natta.
Upptäckte att påsk är redan v 13 i år, påsklovet här tydligen veckan efter påsk. Ja ni vi är snart där!

Det blåser så det knakar i rutorna och har så gjort hela dan. Ls gubbdagis börjar i morrn men han visste inte om han skulle åka. E har börjat jobba idag iaf och det hade varit fullt hus. C ska få besked om det jobb hon helst vill ha i mitten av denna vecka. Samtidigt har hon blivit erbjuden jobb som både assisstent och ledsagare men hon vill helst göra nåt annat. Håller alla dörrar öppna dock. Smart hon!

Nu är det avveckling som gäller, kl är redan äver 3.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards