Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Neta - 21 januari 2013 17:15

Idag ringde det på hemnr och en utländsk röst började tala, eftersom jag läst varningar om hur folk lurats av utländska "försäljare" som spelar in samtal och sen använder sig av ord eller delar av ord för att påstå att man ingått ett avtal och kräver "betalning" så lade jag på luren utan att säga något.


Det här ska tydligen vara en "slipad" variant på mailen man får som börjar "Hi we realated" o.s.v dom snokar upp telenr till personer som är över 50 år på birthday.se där man tydligen kan söka på lite olika sätt, läste på ett ställe att dom också åker hem till dom som bara lägger på luren, kollar att dom är ensamma och försöker ta sig in som "säljare" i ett fall hade dom hindrat en äldre kvinna att stänga dörren.


Om detta stämmer är det ju fruktansvärt, finns ju många äldre personer som bor själva på landsbygden t.ex., jag är ju sällan ensam hemma och kan nog också klara av att avhysa någon som försöker ta sig in med hjälp av grannar eftersom vi är många som är hemma på dagtid här, men hädanefter är dörren låst.


Någon annan som vet något eller känner någon som är drabbad?

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards