Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 12 april 2024

Detta eviga tvättande

Av Neta - Fredag 12 april 02:07

Då har jag ändå rätt mkt kläder. Men tvätt blir det ju ändå å tvättkorgen rymmer ju inte hur mkt som helst. Tvättat mörk 40 idag å där är det alltid många tights t.ex eftersom jag sitter o jobbar i köket. Spiller mjöl o grejer. Vissa saker är lite bökigt att göra sittandes utan att drälla. Så glad över min tvättmaskin. Rena mardrömmen om den skulle lägga av. Förkläde har jag aldrig. Vete 17 varför. Lägger en handduk i knät ibland.

Så det har jag gjort förutom det där *varjedagfixet*
Åt rester å sen vete 17 va jag gjort. Dan gick iaf å som vanligt kom jag inte säng före midnatt. Haha!
Älskar den tiden sent på kvällen när det är tyst, ingen telefon som pockar på uppmärksamhet och grannarna är lugna. Att sitta med ett korsord då
är så lugnt o skönt. Rena avkopplingen. Är väl därför jag har svårt att komma i säng tidigt. En av mina grannar skriker t.ex när hon pratar i telefon. Jag hör varenda ord hon säger. Vet inte om ventilationen gör sitt till där. Som tur är gör hon det sällan på kvällstid. En annan har hemtjänst som kommer runt midnatt. Vet inte hur det är med läskunnigheten där för dom rycker ofta i min dörr med. Vi bor ju på 3 båda två. Men vi har ju våra namn på dörrarna.

Pratat med mamma idag. Hon har fått lämna in sin telefon. Som tur är hade hon en gammal kvar. Hade varit lite läskigt annars. 92 år och bor själv utan hemtjänst. Då vill man att sånt ska fungera. Vi är ju 4 ungar både vi och Runes som håller koll. Chr är väl där oftast. Hjälper till med snöskottning och sånt. Men han bor närmast också. Har väl Max 10 min dit.
Jag ringer mest, åker ner när jag är inne själv och har scootern. Blir ju inte så mkt på vintern.


Blev bra med nya stolarna iaf. Nu börjar man ju längta efter att fixa med lite vårkrukor. Sen kommer det där eländet med sniglarna. Och vattning. Har ju svårt för det. Krukor går ju bra men stora rabatten på framsidan och pallkragarna med hallon o vinbär kanske jag får ge upp. Dom behöver ju en riktig rotblöta då och då. Kan inte ta bort dom men får väl sätta nåt annat. Idealet är ju ett par rejäla skurar i veckan.

Skulle vilja ha en bondsyren på baksidan. Bara för doften. Mi har lovat mig skott flera gånger men det händer inte. Frågade J men fick nog inget svar på det. Vet faktiskt inte om han har heller. Är inte så mkt jordmån heller men andra här har så borde väl gå här med. Jag har ju en dvärgsyren på framsidan som växer o trivs. Bor ju på rullstensåsen. Rosorna håller några år bara så dom ska sättas i djupa lådor nu. Dör när rötterna kommer ner till gruset. Hade ju en Heidi Klum vid garaget men den la av förra året.

Ska iaf försöka komma iväg efter lite bellis och förgätmigej, dom trivs här. Ska testa snöklockor med. Dom är ju som stora snödroppar fast lite annan blomform. Men dom sätter man väl i höst. Tulpanerna är på G iaf. Satte ju 5 av 5 olika rosa sorter. Så fint när det blommar sen. Sen finns nåt som heter klosterlilja. Skulle jag också vilja ha.
Dom är lite lik snöklocka.


Klosterliljor i Vadstena.

Men nu kanske man ska avveckla lite. Kl ringer i morgon ska ut på lite kul m Annika.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 19:36

Det är ju Uppsalas och övriga studentstäders största helg. Skolorna är lediga och de flesta arbetsplatser stänger. Befolkningen ökar och fyllan är utbredd. Iaf från sen em och kväll. Jag jobbade ju på förskolan men det är inte många Sista april jag...

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards