Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 november 2014

Av Neta - 2 november 2014 00:48

 

Seg start på dagen, vet inte varför men jag är så sjukt morgontrött nu. Men idag var alla sega och det blev inte frukost förrän vid 11. Alla går och drönar liksom och ingen orkar ta tag i morgonen.

Elle var lite seg hon också så det gjorde inte så mkt att vi var sena, kom iväg in till stan en timme senare än vi tänkt.

Novemberrusk idag verkligen, blåst och regn.


Mässan var väl så där. Det är inga stora mässhallar på Fyrishov direkt men vi hann kolla in lite läcker mosaik, kolla på köksluckor, prata energi, kolla in en läcker lösning med vattenånga och lampor som såg ut som eld. Se film här 

Köpa en smörgås i trä, hade kunnat provsmaka oliver, ostar och choklad om vi velat. Elle var lite alert och fixade nya reflexer, fina kassar och nån penna m.m till oss båda.

Avverkade en hall och fikade lite lunch, en Fyrishovare som är en korv med bröd, coleslaw och rostad lök, kaffe och en ½ muffins sen va det stopp för mig.

Fick träffa sonen i 3 min eller så, dom hade kört Emilia till Arlanda tidigt idag då hon skulle åka till en släkting i London.

Ja sen en hall till då.

Regnade rätt mkt men vi åkte ut till svärmors grav efter det iaf. Jag gick inte ens ur bilen, man blir väldigt blöt då man sitter i en rullstol. Men tjejerna o L gick dit en snabbis och tände ett ljus, frågan är hur länge det lös?

  Bild från minneslunden i fjol

Sen skippade vi faktiskt Uppsalas kyrkogård, jag visste ju att dom andra skulle åka upp och jag vill kunna vara där en stund. Nu hällregnade det så antingen kunde vi avvakta att det slutade eller åka hem, vi åkte hem.

C ville dock till Annas grav så hon var in och köpte ett gravljus på Hk och då bara småduggade det så vi gick till vår minneslund och tände ljus för brorsan, Maggan, Pia och andra släktingar medans hon gick till Anna. Där hade det varit så många ljus att graven nästan var täckt, fler av hennes ungdomar som varit där idag tror jag.

Messade syrran och sa som det var då hade hon och mamma precis varit där i ösregnet. "Det var inte kul" skrev hon. Nej tacka för det.

När vi kom hem ville E sätta ljus under körsbärsträdet där djuren är begravda så det fick hon så klart.


Nu kom vi ju hem tidigare än vi trott också så vi kunde fixa maten i lugn o ro och hann med en fika innan också.

     

Laxrullar med rödlöksost och rostbiffsrullar med sparris och balsamico o lite apelsin till dom.
Sen gjorde vi kycklingplankor med svampsås.

Resten av kvällen (ja middan intogs där med) tillbringades framför TVn, lite rökt ost och päron till dessert senare och vi såg "Så mkt bättre" och "Downton" på ordinarie tid och "Moreus lite senare" så härligt med det där programbiblioteket. Man behöver inte komma ihåg att spela in.


Nu har L precis kört ner E, dom hade åkt nervägen och tittat på kyrkogården och det var massor av ljus som lös fortf. C la sig ganska tidigt, hon ska ut på lite äventyr i morrn med kompisar och vill vara pigg.

Jag ska också ge mig för idag och hoppas jag får sova ut i morgon, inget planerat iaf. Blir det sånt här väder så blir det garanterat en hemmadag, vi behöver baka matbröd och fixa lite smått och gott.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards