Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 november 2014

Av Neta - 3 november 2014 00:10

Till det här!


         

Såg faktiskt ett hus där dom redan satt upp en enkel slinga runt entrén på väg ut hit och jag förstår dom. Mellan byarna är det en kompakt svart vägg bara och det redan kl 17. Så länge det inte är tomtar och julgranar tycker jag det är ok nu när Halloween och Allhelgona varit. I stan håller dom på med gatudekorationerna för fullt och vissa träd lyser redan. Vi behöver ljus i mörkret nu.


 

Jag vill ha ett sånt här träd på baksidan, men tror inte jag får det   Eken är ju upp mot 15 m och Rönnen står inte bra till. Vi ska också försöka byta ut allt gammalt mot LED. Kommer mycket fint i varmvitt.

 

Den här t.ex 15-20 cm stora snöstjärnor i en slinga, 5-6 st per enhet. Skulle göra sig bra på vår utbyggnad eftersom jag redan har två stora som sitter på varsin sida om bågen. Vill ha!


 

Jag började rensa ut en del i fjol redan, renen med släden som stått på baksidan gav upp och vi byter inte slang på den ett år till, vi har ju inga småbarn längre och det duger med Knut på bron. Barna från förskolan här på gatan brukar hälsa på honom. Han fick åka på spa i fjol med så är så fin så. Nymålad lite här o var.  


Nu är det väl dags att på allvar börja tänka på fåglarna också, mest slängt ut bröd hittills men har allt hemma så dom ska nog få till veckan. Ska lägga ut äpplen åt fasanerna också. En av herrgårdarna här har fött upp sådana så det finns en del förvildade ättlingar till dom runt Björklinge. Frukten på träden runt byn börjar nog jäsa nu och jag vill inte ha fulla fasaner i trädgården.

Vi har en älgko med två kalvar som huserar i trädgårdarna just nu, dom har setts mest i Häggeby så jag törs inte åka min vanliga runda med scootern. Dom är totalt orädda.


Ja om 4 v är det alltså advent, till helgen är det "Mitt kök"-mässa i Älvsjö med en massa kända TV-kockar och företag. Ska bli kul. Jag vill dit på lördagen för då är Tareq från Trädgårdsmåndag där, tycker han är så härlig. Han är ju på Gokväll vissa kvällar nu med. Men lördan är kändistät, vinnarna från både "Hela Sverige bakar" och "Kockarnas kamp" ska komma och en del andra också. Kolla här får ni se.

Söndag är det Fars Dag och i veckan efter fyller L men firas den lörd efter där.

Veckan efter det är det dubbelkryss och på helgen där lär man väl börja kolla över sakerna så det funkar till advent.

Ja o sen vet vi ju hur fort det går med jul o nyår o vips är det 2015.

Sen börjar helvetet innan det är vår igen. Hatar den tiden.

30 dec har vi varit gifta i 25 år, det är inte klokt. Å jag är ju kluven till det som ni vet.


Egentligen skulle jag vilja ställa in helgerna helt och dra iväg. Mi o Ma åker till Tenneriffa och hur smarta är inte dom ist för sitta själva när deras ungar firar med svärföräldrar. Inser att så där kommer det ju bli för oss också. Varannan juls firande liksom men så måste det ju bli så klart. Vi har dock inte riktigt ekonomi för att åka heller som det är nu.


Nehej nu är det i morgon igen! Att man ska va en sån nattuggla   

Hörs igen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards