Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Idag var det typ "storm"

Av Neta - 11 mars 2015 00:20

Satan i gatan vad det har blåst, gick aldrig ut på altan ens fast det är in"glasat" med byggplast i ramar.

Var riktigt orolig för den krokiga tallen på tomten ett tag. Var ensam hemma en stund på dan o så klart blåste lösa grejer på tomten iväg just då.

Christine skulle in och lämna tidrapporter på sitt jobb och mötte upp dom andra två för att kunna åka med hem i bilen. Så klart åkte dom in på Erikshjälpen som JAG sagt att jag ville till. Grrr...

Så klart hittade Elle en bäddsoffa som är lika hennes 2-sits med samma klädsel för 150 kr. Ringde och frågade om den fick stå här och så klart den får. Lite konstigt möblerat blir det ett tag men vad gör det om 100 år. Det är väl snart juni eller?   Lånar grannens släp på lö och hämtar den.


Pratade med vännen A från grannbyn, hon är hemma sjukskriven och har tråkigt stackarn. Nyopererad fot och det visade sig att vi har samma ortoped i Enköping. Hennes B som knappt håller hop är ute på arbetsträning nu, man undrar hur myndigheterna tänker. Visserligen jobbar han inte många timmar men står på ett hårt betonggolv o det är ju bra för en ond rygg. Not... Herregud han har som jag 1½ år till pension, låt han gå i förtid.

Ja nu när vi är friska, eller inte men iaf från virusar och dylikt så tyckte vi att vi kanske ska ses va det lider. Vi har inte setts på flera veckor. Man kanske rent av kan grilla...


Kollade på lite boenden runt Norrköping idag och hittade ett vandrarhem i Ljungsbro som verkade riktigt bra, gör ju inget om man hamnar åt det hållet, säger bara Brunneby.... Tänkte belöna oss när köket är fixat.

Malung verkar ev kört för oss i år, iaf den helgen vi brukar vara där. En släkting gifter sig! Vi har ingen som helst relation annars och har aldrig träffat honom så vi får väl se. Tjejerna vill men det kostar mig många kr/skalle i kuvertavgift. C har ju inget studiemedel och väldigt lite ledsagning på sommaren och E har ju knappast dom pengarna över och egentligen inte jag heller, E ska dessutom flytta. Vi får ta oss en rejäl funderare där. Man vill väl kanske göra något mer i sommar.


I morgon ska vi till syrran, tidningsbyte och fika i solen på hennes altan. Tycker inte det är länge sen vi bytte men det har blivit en rejäl hög som ska med. Handlar väl lite när man ändå är nära Maxi.

Hoppas verkligen att det inte tänker blåsa, det ska vara 8 gr o sol och det blir nog det dubbla minst på hennes altan. Man kanske rent av får lite färg.


Verkar som kommunen ska göra någon form av åtgärd mot kajorna härute också, finns dom som får tomter och hus nerbajsade. Kan inte ha cyklar eller bilar stå ute heller. Sen ljudet på det som ju är värst när ungarna kommer i juni. Ett öronbedövande skrän som pågår från 4 på morgonen ungefär till mitt i natten. Förra året hade dom bon i grannens tallar så då var vi extra utsatta. Hon har sågat ner dom nu så våra är i farozonen, har klarat oss hittills. Vi får vakta och störa dom. Dom höll först till vid och runt kyrkan men vartefter det avverkats just därför så blir fler och fler utsatta för dom. Verkligen en sanitär olägenhet och det gicks med listor i fjol. I år har det redan börjat på mornarna, dom letar väl partner nu och bobyggarställen. Flyger och skränar över granntomten och letar sina bon.

Hör gärna fågellåt men inte kajor, tacka vet jag koltrasten.


Man börjar se bilder på vårblommorna i naturen på Fb nu med, blåsippor mest. I trädgårdarna blommar snödroppar och krokus. Så mysigt. Kul att folk bjuder på sina bilder.


Nu ska jag iaf sova.    Godnatt/Godmorgon!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 19:36

Det är ju Uppsalas och övriga studentstäders största helg. Skolorna är lediga och de flesta arbetsplatser stänger. Befolkningen ökar och fyllan är utbredd. Iaf från sen em och kväll. Jag jobbade ju på förskolan men det är inte många Sista april jag...

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards