Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Vad kan du göra rent i diskmaskinen

Av Neta - 11 mars 2015 23:34

Återigen en lista som delas på facebook, tror den här var från Expressen. Visste inte riktigt vilken av bloggarna jag skulle lägga den i men beslöt mig till slut för att lägga den här.


Ja förutom att diska tallrikar, bestick och glas tycker då den här listskaparen att vi även kan lägga in detta.


1. Skor

 

Men är dom inte riktigt navlade?? Skulle jag göra ren skor där jag gör rent det jag ska äta på?? Aldrig!!!

 


2. Kylskåpsfacken och hyllorna

 

Ja absolut, det har jag gjort!

 


3. Plastleksaker

 

Beror ju på vad det är på dom, kommer det från munnen i form av saliv och dregel så ja absolut! Jag körde dock ungarnas lego i tvättpåsar i tvättmaskinen på typ skontvätt. Ingen centrifugering så klart.

 


4. Mugghållare

 

Ja det är väl disk!

 


5. Disktrasor, diskborsten och svampar

 

Nej! Lägger ut trasor i vasken och låter dom sköljas över av vattnet från diskmaskinen, diskborstar kan jag diska nån gång och svampar slänger jag.

 


6. Spisknoppar

 

Varför då? Håller man efter behövs inte det. Tar bort och torkar inuti och där dom sitter med trasa.

 


7. Hygienprylar som kammar och  sminkborstar t.ex

 

Nix! Skulle aldrig falla mig in. Görs rena med hett vatten i tvättstället. Borstar och kammar med schampo.

 


8. Verktyg

 

Aldrig! Pappa lärde mig göra ren verktyg med olja och sandpapper samt olja in vid förvaring.

 


9. Sportutrustning

 

Förstår inte! Varför? Aldrig i detta hus.

 


10. Köksfläktsfiltret

 

Inte en chans! Läggs också i vasken och låter sig spolas av diskmaskinsvattnet!

 

Ni som har avtappning från diskmaskinen direkt i avloppet, kan göra på samma sätt med kokande vatten och disk eller rengöringsmedel.

 


Åkte in till syrran idag innan vi handlade och bytte tidningar. Köpte med mig en kaffebulle, orkade inte baka, och en påskliljekruka.

 

Rätt skönt i solen, skulle kunna vara där oftare. Men vi har ju lite långt till varann. Satt ett par timmar iaf och det kändes i ansiktet sen

Åkte till slut över 55an till ÖoB och Maxi. Det är konstigt det där när man handlar, ibland går man och tar lite tillbehör och en tetra mjölk och det går på tusenlappen, Idag köpte jag både 2 falukorvsringar, 2 st 4-p torkryggfilé, en massa grönsaker, paprika, tomater, 2 kg rödlök, purjo, fänkål och morötter, mjölk, lite thaitillbehör, en bigpac, och till slut 1 kartong med 8 lövbitar och 1 kartong med färdiga raggmunkar och det går bara på dryga 500-ingen. 578 om man ska va noga.

Visserligen var mkt på extrapris men ändå.

Till MoM efter det och fyllde på lite kryddor. Där gick det minsann på 200.   


Hade tagit fram fisk i morse men C och jag konstaterade redan på Maxi att vi inte var sugna på det. Den gör vi thaifisksoppa på i morgon. Blev varsin lövbit med några friterade potatiskrusiduller, stekta champinjoner och pizzasallad svågern hade köpt och som syrran rekommenderade. 1 stor glasburk för 10 kr på MoM. Urgod!

C gjorde kryddsmör med grillkrydda i till.

 


Kollade kockarna och Renées brygga, sen hamnade jag här. Och nu ska jag avveckla dagen!


  Nattinatt!

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 19:36

Det är ju Uppsalas och övriga studentstäders största helg. Skolorna är lediga och de flesta arbetsplatser stänger. Befolkningen ökar och fyllan är utbredd. Iaf från sen em och kväll. Jag jobbade ju på förskolan men det är inte många Sista april jag...

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards