Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Neta - 1 januari 2017 23:39

Tar en paus från bloggen

Av Neta - 1 januari 2017 00:55

Lyfte lite lätt i soffan nån halvtimme innan 12-slaget, trodde på riktigt att nån stoppat en smällare i blomlådan utanför ytterdörren. Och smällare var det men 4 st hoptejpade, onte fyrverkeripjäser utan hemgjorda saker fyllda med krut, men ute på gatan 3-4 m från dörren.
Ingen önskar väl att någon ska skada sig säger alla, men jo jag önskar det om dom ungdjävlar här på byn som spränger brevlådor mm med hemmagjorda smällare. Jag önskar att dom skadar sig nåt så ini bomben så dom får livslånga men av det. Karma, slå in nån gång!
Jag är inte ensam om att tycka så här heller. En lörd sprängdes över 300 brevlådor i och utanför byn. Dom djävlarna som gjorde det var bilburna, alltså över 18 och straffmyndiga. Vet inte om polisen tog dom men hoppas det. Det har sen fortsatt både i och utanför byn. Så det är flera tror vi, dom triggar väl varann och det är inte Epor dom har!

Annars har nyårsafton varit lugn och trevlig. Vi orkade så klart inte all mat men det finns ju kvar.

Vi började med havskräftorna. Å dra mig baklänges va gott det är! Har en burk kvar till i morgon med och alla räkor vi tog fram.... Drakfrukt ocg papaya till, den senare väl hård.

Kycklingspett, bresola och rostbiff gick i.

Tillsammans med potatisbakelsen som var jättegod, krämig o fin. 4 st för 20kr var ju inte så farligt heller. Salsa på mango, avokado och salladslök till, ostar och en massa frukt.
Körde helnyktert med

Fördrink och sen ett vitt Lindemans alkoholfritt köpt på Kvantum som var jättegott.

Hallonmousse med choklad och silvrigt glitterströssel.

Till 12-slaget små kex med rom, rödlök och smetana.

Sen en kul detalj

Köpte en minivariant av vattenmelon på Maxi. Delade den med C, sen delade jag vår en gång till när jag skulle skiva den. Döm om min förvåning när det kom ut stansade hjärtan ur skivorna, trodde den första var en tillfällighet men alla var så. Utom på slutet då hjärtanen blev halva.
Undrar hur dom gör det där?

Nu ska nog E och jag avveckla dagen, L ska så småningom åka in till stan och hämta Christine. Varken hon själv eller vi vill att hon åker nattbussen ensam hem en nyårsnatt. Dom har ju fått börja med vakter på bussen vanliga lördagar, hur ska det då inte vara i natt. Kompisen hennes ska åt ett annat håll och dom andra sover över men det ville inte hon.
Hoppas vi slippa fler " bomber" i natt bara!

Nu är det nytt år ta vara på det!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards