Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 19 februari 2018

Jakten på rosa lampskärmar

Av Neta - 19 februari 2018 23:56

Vill inte ha skärmar med vit plastinsida utan bara rosa tyg. Svårt att hitta. Sen ska det ju vara klofattning men då köpte vi några fiffiga grejer på Clas Olsson idag så vi kan byta fattningar ( heter det så? ). Jakten fortsätter.

Åkte in mitt på dagen, C skulle till tandläkaren och under tiden åkte vi ut till Orienta. Köpte nog den finaste biten högrev jag någonsin sett för bara 69kr kilot. Ska tillaga den imorgon, kan bli pepparrotskött.
Lite frukt och grönsaker, den goda körsbärsjuicen, libanesiskt bröd och lite rosa Himalayasalt blev det också. Dom har också det saltet i bitar med som man ska riva själv, lite exotiskt.

L hämtade C medans E och jag väntade kvar i butiken, hon var inte riktigt klar. Sen åkte vi till Rixos och åt lunch. Dom börjar känna igen oss där nu. Vi får alltid en sån fantastisk service. Trots att dom har dörröppnare t.ex så springer dom och trycker på knappen åt oss Haha! En av killarna såg att C var lite frusen och erbjöd henne varmt te efter maten. Så gulligt.

Sen till Gränby, C hade tid hos naprapaten. Han har gjort underverk med hennes rygg. Så bra! Hon fick rådet att köpa en rulle som hon skulle ligga på och rulla ryggen på.

Ska testa den jag också. Fanns på TGR.

Vi var lata och köpte grillade kycklingklubbor på Kvantum, och en färdig potatisgratäng. Man är ju lite trött efter en dag i stan. Åta med skärbönorsom var dom längsta jag sett, mätte en till 20 cm.
Vi såg på Anders flyttar in, sen åkte Elle hem. Vi tittade vidare på Stockholmspolisen och Husdrömmar. Handlade idag om läkaren som opererade mig 2000 som byggde på sin barndoms sommarstugetomt på Älgö. Blev lite snopen att det var han.

Nu ska jag iaf ta mig till sängen. Blev väckt tidigt i morse av L som for upp vid 7 och trodde E skulle jobba. Han hade missat att det var sportlov. Sen kunde inte jag somna om.
Blir nog väckt i morgon med, C åker in tidigt med L som ska till sitt gubbdagis, hon ska köra en lektion. Sen ska hon jobba några timmar på boendet.

Vi har förresten fått lite vinter igen



Så här såg det ut i natt!
Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite" Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards