Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 februari 2018

Av Neta - 8 februari 2018 23:28

På fm fick vi besök av upplands sötaste bebis, en 3 månader gammal herre. C kompis som kom, hon är gift med en kille vi känt sen han föddes. Son till en gammal kompis till mig.
Så kul med dom här ungdomarna som också varit här en hel del. Dom pratar lika gärna med oss gamlingar som med C. Dom är hemma här helt enkelt.
Jag snodde bebisen en stund och satte mig vid köksbordet, så liggandes med sitt lilla huvud på min axel tittade han ut på alla fåglarna i busken utanför fönstret, vi har fågelmaten där. Han såg riktigt facinerad ut.

Dom åkte efter lunch och C slipade på sitt föredrag. Vi åkte till kyrkan tillsammans med henne och satt oss längst fram. Jag höll på tappa hakan när hon började föreläsa, har ju hört när hon övat men detta blev extra allt. Så fint avvägt med tråkigheterna som ju blir i ett fattigt land och roligheter och anekdoter. Hon fick rungande applåder efteråt. Sitt livs första föreläsning.
Åk och lyssna på henne om ni har möjlighet. Tisd och onsd nästa vecka är hon i Valbo och Forsbacka, tror båda är på dagtid. Sönd föreläser hon i Rimbo.

C fick dessutom besked om ett jobb efteråt, hon var ju på intervju igår och den personalen kom och lyssnade. Så nu har hon ett heltidsjobb.

Trött nu, lite roligheter på sjön väntas i morgon över dan. Så nu ska jag sova fem kvart i timmen.

Av Neta - 8 februari 2018 00:03

I morse vaknade jag av ett gapskratt, C kollade väl på nåt kul när hon åt frukost. Hon var iväg på en intervju i morse på ett jobb hon gärna vill ha. Får besked nästa vecka, så nu får vi hålla tummarna.
Hon har haft en hektisk dag, först iväg på detta i en av våra mindre orter, sen återbesök med Skruttan hos vetrinären, sen lägenhetsvisning och till slut ett möte ikväll.
Hon var lite trött då hon åt en sen middag vid 21.30

Elle kom hit och hjälpte mig baka lite

Havrerutor som är så himla goda. Hon blev kvar sen och har precis åkt. Hon kommer i morgon igen, dels så kommer en kompis till C med sin bebis, ni vet han som fick hawaiiskjortan sen ska ju C föreläsa i kyrkan i morgon om tiden i Zimbabve.

Förutom bakning har jag suktat efter denna. Vet dock inte var jag skulle ha den. Får tänka lite. Känns som den ska vara på altan.

Lite halvtidig frukost i morgon då kompisen kommer på fm. Så blir en kortis idag. Nu mot sänghalmen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards