Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Neta - 5 augusti 2012 17:04

  Nu är det riktig sjukstuga här Elle som var lite småförkyld redan under vår roadtripp har sjuknat om ordentligt, Leffe kroknade i förrgår och jag börjar bli snorig och tjockskallig mer än vanligt också. C har kvar rethosta trots dundermedicin men är pigg för övrigt. Om inte hon varit det innan blev hon nog det igår då hon fick ett meddelande på Fb från grabbarna i Date som undrade vad man kunde göra i Uppsala en lördkväll, hon svarde och skrev att om dom ville ha sällskap kunde dom ju ringa och det gjorde dom, och attans va pigg hon blev. For in med 21-bussen och hade haft en trevlig pratstund på nån bar på centralen innan dom gick vidare till Skeppet. Där kom kompisen som C tog med sig som moraliskt stöd inte in och i valet att svika kompisen eller grabbarna drog grabbarna nitlotten.   för som hon sa dom träffar jag ju på torsd igen, men det vet dom inte om   C åker nämligen till Kungsbacka på tisd till kompisen som flyttat dit och dom ska på Liseberg på torsd.

Det roliga var att jag tidigare på dan bokat en kryssning till dom, jag blev ju väldigt förtjust i deras 60-talsmusik på Grönan och nu ska vi kryssa till dom på Birka den 30e.


  Elle ja hon är ordentligt sjuk och i morse kände hon själv att det var läge för ett sjukhusbesök så L o hon åkte in till närakuten. Där vågade dom inte riktigt ta ansvar för hennes höga sänka utan skickade henne vidare till infektion med en varning om att det kunde bli lång väntan. E producerar ju inget eget kortisol som kan ta hand om den stress som bildas i kroppen vid en infektion så hon blir ofta väldigt sjuk eftersom det sänker hennes immunförsvar till botten. Har inte hört något än men hoppas dom tar in henne för obs och kör en kurva så dom får se hur lågt kortisolet ligger under ett dygn. Hur som helst behöver hon ett penicillin med brett spectra, kåvepenin o sånt tar inte på henne imacillin ska det va   minst....


Hoppas bara L orkar också för han är inte heller pigg men dom åkte och köpte mat iaf o äta medans dom väntar och vatten finns väl tillgängligt hoppas jag.

Själv är jag mest snorig och "slut i kroppen" men det ger sig nog. Vila o vätska så är man snart pigg igen. Har ätit lite avokado för ork till matlagning fanns inte idag. Nu ska jag vila så jag är piggelin till kräftskivan nästa helg. Vi hade lite träningsläger igår och det gick bra, ska bara olja kloknäckaren lite....    sen så   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards