Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Neta - 3 oktober 2013 23:03

Har inte haft nån håg alls till att gå ut på flera veckor, har ju åkt in och handlat o så och vi var ju på kryss i måndags men det där spontana scooteråkandet har jag inte haft lust med. Rädd för kylan kanske.


Men idag tog jag mig i kragen och lurade med Christine ut en sväng, först åkte vi ner i skogen på andra sidan stora vägen lite norrut.


 


Visar den här bilden stor så ni ser liljekonvaljens bär, var precis rödprickigt av dom så fint men också lite läskigt med tanke på en fin lekplats precis invid. Om barnen plockat smultron i sommar så tror dom ju säkert att dom här kan man också plocka. Men dom är ju riktigt giftiga.


       

Är lite less på min kamera i Iphonen, tycker inte den tar så bra bilder men ni ser väl ändå. Så fint med höstträd mot en blå himmel.


C började nytt jobb igår, hon ska bara jobba extra har ju sitt ledsageri också men igår hade hon stått 3 timmar vid ett stekbord och tyckt det var kul trots tre brännmärken    Var tydligen roliga killar som jobbade där också.

Sen ska hon ju vara volontär på Ronald McDonalds hus några timmar i månaden så nu börjar hon få fullt upp. Bra det att hon har nåt att göra och får in lite pengar medans hon bestämmer sig för vad hon ska bli när hon blir stor   


I helgen kommer kompisar till C hit och sover över, sonen till en i dansgänget och hans flickvän. Typ hennes bästa kompisar tror jag. Dom har ju känt varann jämt. Så trevliga o fina ungdomar.


Vi hade funderingar på Fyris på lö eftersom P-H är där och typ "alla" ska dit men eftersom vi har lite mkt utgifter nu ett tag så avstår vi, lite surt men man har ju sånna månader ibland och det händer ju lite grejer här senare i höst som inte är gratis precis. Man får prioritera och vi var ju på dom i måndags.

Gillar ju inte stället heller.

Hatar att ha dåligt med pengar men det är väl ett litet problem om man ser vad som händer i världen, jag har iaf så jag kan betala mina räkningar, har tak över huvudet o mat i frysarna och den där vinsten jag väntar på den uteblir ju. Så jag gillar läget så länge.


Det blir nog lugnt i helgen tror jag, kanske åker vi till Ö-hus o kollar in ett nytt uterum, om herrskapet är hemma. Annars finns nog att göra här också.


Klurar också på nåt att ha över benen på scootern nu när det inte är så varmt, helst ska det vara regntätt också eftersom ponchon behöver ligga över styret om det regnar för elektronikens skull. Kollade mönster på s.k kusktäcken men skulle vilja stoppa ner benen i något till knävecken i bak o sen bre över mig upp till magen i fram och runt låren, då skulle den funka för iskalla vindar bakifrån på rullstolen också. Fleecefodrat som kan tas bort o regntätt, har ni nån idé? Inga dragkedjor o sånt utan enklast möjliga.


Måste skaffa en mössa också, gillar ju inte det utan har ju kört med huvor på jackorna ist, men den blåser lätt av när jag åker scooter så jag måste försöka hitta en som funkar. Är ju så himla känslig både för sånt som sitter åt på huvudet o det får inte klia.


  Hade mina nya höststövlar idag o trots att dom inte är fodrade så funkade dom iaf på mina frusna fötter. Lite krångliga o få på om jag står eftersom jag har svårt att vinkla knät, dom är högre än dom ser ut att vara på bilden men får väl klura ut ett sätt. Men klart värda 79 kr   dom är i nubuck.


Nu ska jag lägga mig o läsa, läser Babbens bok "Jag vägrar dö nyfiken" hon skriver så himla roligt.


Natti alla fina därute!





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards