Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Neta - 27 oktober 2013 22:58

Lite trött är man allt men haft en fantastisk helg med lite smolk i bägaren.


Fredag kom då mamma o Rune och vi gjorde den där varma smörgåstårtan, recept här den blev otroligt god och det blev inte så konstigt med varm avocado i den. Inte torr heller som jag var orolig för. Mamma snodde med sig receptet direkt och det får man väl se som ett bra betyg. Jag fick en äppelsvarv av mamma, en soppskål i "min" serie och biljetter till stand up på Katalin av Elle, en Gunillaklocka och en ljusstake av Stina. L hade komiskt nog också köpt en äppelsvarv, han som aldrig köper nåt annars, efter mitt svärande en dag förra veckan    så den "köpte" E av mig då hon inte har nån. Så nu ska det vevas äpplen både tokigt och slugt här i byn.


Fredag kväll kom Mi o Ma fullastade med ätbara presenter, lingonsylt, sv. vinbärsgelé, havtornsmos, äpplen, trattkantareller och en ros gjord av lönnlöv, så verkligt lik en torkad ros. Hon hade alltså gjort själva rosen av röda löv. Den har legat på bordet hela helgen. Dom lyckostarna har åkt till Rhodos idag.


Lörd kom det 2 Bossar, 1 Lisa och 1 Annika, fick ett spaset från Bodyshop "Clementine" av B & L och en Azalea av dom andra. Maten blev kanon, recept även där i matbloggen, och det gick lite vin   men det var ju under lång tid dom kom ju redan 16.30 så det blev inte så farligt ändå. Kvällen bara flög iväg och vi pratade om att vi kanske skulle "bilda klubb" ses varannan månad och prova lite nya viner över en god middag, vi är ju alla vindrickare och matnjutare. B & A är ju riktiga proffs som betygsätter och spar etiketter i pärm   smart för då kan man ju "komma ihåg" namn och framförallt stavning också + all annan info som finns där. Hoppas vi får till det och att övriga i vårt lilla dansgäng också hänger på. Man kan ju prova öl ibland också.


Även här fick jag ge receptet, på marinaden till köttet den här gången, jag hade ju kakao o kaffemarinerat den. L jobbar ju som "husfru" på ett slott och sköter bl.a maten för representation till höjdare inom länssstyrelsen.

Dom bröt upp vid 23.30, bor ju ett par mil på andra sidan stan och vi pustade efter en himla trevlig kväll. Jag satt mig vid datorn en stund, och då small det.

Jag trodde seriöst att det var nån som sköt mot fönstret så "hårt" lät det men det var nog ett äpple tror vi att dömma av fläcken. Ungarna stod kvar ute på "E4" och viftade kaxigt med armarna men då L öppnade altanbakdörren for dom iväg ner åt sjön. Fönstret höll. Hade nätt o jämt hämtat mig från det så sköt dom sönder ytterglaset i vår ytterdörr, jag blev totalt paralyserad och så himla förbannad. Vi har ju isolerat om den där dörren eftersom det är orginal från bygget -62 och det mönstret som är på det glaset går ju inte få tag på idag. Det är dessutom tjockt isolerglas så dom måste stått nära och skjutit hårt som 17 med en sten. Lilla köksfönstret var dom på också så det sprack.


Snorungar så klart och dom hade gjort det på fler ställen + sprängt nån postlåda och slängt knallskott  igen då. Inte vår postlåda den här gången men nu har dom ju höstlov så det blir väl High chaparall på nätterna nu ett tag.

Nu polisanmälde vi också, om inte annat för om det händer mer saker i veckan vilket är nästan att räkna med Björklinges egna smågangsters. Nu ska vi sätta upp en webkamera typ micro, en sån man kan ha i bl.a fågelholkar som sänder till datorn hela tiden. Men det är ju själva f-n att man ska behöva det. Men nu ska ungdjävlarna fast o deras föräldrar få betala det dom förstör.


Idag kom så sonen med familj och avslutade hela firandet, mysigt att få träffa b-barnen lite.

I morgon är det vardag igen fast E är ledig hela veckan så vi har inte så mkt skjutsande.


Ha en bra vecka!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards