Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Neta - 15 oktober 2013 23:09

  Åkte för att fota den här idag medans Elle fikade med sina badkompisar. Va lite orolig för att dom redan skulle ha tagit bort stenen eftersom den är uppsagd sen förra veckan men det enda dom tagit bort var blommorna, dom hade försökt ta bort "bollarna" också men fick nog ge upp o ta den med maskin samtidigt som dom tar bort sockeln till stenen sen.

Det är min farmor o farfars grav och eftersom både syrran o jag är lite skruttiga och inte kan sköta den som den ska så valde vi att säga upp den. Ingen av våra barn var födda när farfar dog -66 och bara min son men han var liten då farmor dog - 82 och har inte haft nån relation till henne. Hon var ju på "hemmet" de sista åren. Men visst känns det konstigt den här graven har ju "alltid funnits" men nu får vi tända ljus i minneslunden för dom ist, där ligger ju också 2 av deras barn varav en är min pappa.

Mina föräldrar skilde sig ju så mamma har ju så klart inget intresse av att hjälpa till heller. Hade varit skillnad för oss om pappa o faster hade legat där också men ingen av dom ville det. Nu får någon annan vila ovanför dom på en av kyrkogårdens finaste platser.


Var förbi mina morbröders och min brors grav också på samma kyrkogård. Tog bort lite löv för jösses va sånt det var där. L hade stundtals svårt att få rullstolen genom löven.


E skulle på ett möte sen men vi hade lite väntetid. Vi gjorde lite bytesaffärer björnbärsplantor mot sena äpplen så nu har jag äntligen lite äpplen hemma. Varken vi eller grannarna har ju äpplen dom trivs inte här på åsen.

Hade tänkt åka o morsa på grabbarna i P-H när dom fixade med bussen men den var flyttad till andra sidan stan, vilket vi iofs visste att dom skulle göra men inte när.


  Sen åkte vi o ställde oss vid "skeppet" o fikade lite på Nelins gamla parkering. Skjutsade Elle till sitt möte, väntade igen och åkte sen hemåt. C åkte också in med oss i morse men hon träffade en kompis på stan och tog bussen hem sen.


  Måste visa er en häftig bild jag tog en tidig morgon, skarpa skuggor blir det efter soluppgången innan solen försvinner bakom vår storgran. Man ser nästan mönstret på gardin och det genombrutna hjärtat  bättre där än i verkligheten.


För en vecka sen var det brittsommar och nu hotar dom redan med att vi kan få blötsnö senare i veckan, inget som kommer att ligga kvar väl men iaf, tyckte det gick väl snabbt där. Å en o annan halkolycka kommer säkert med den.


I morgon ska jag ev på ett tjejcafé i församlingshemmet, en träff för oss som går hemma men inte är pensionärer än. För vi ska komma ut lite o träffa folk. Beror på dagsformen iofs, mina leder är inte riktigt sams med övriga kroppen nu.


Torsd är inget planerat men i helgen ska vi shoppa loss lite och fira ett födelsedagsbarn.

Ha det bra alla fina   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards