Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Neta - 24 januari 2016 00:34

Elle. Leffe o jag var på loppisrunda idag. Vi hann med två och lite fynd gjorde vi allt. Jag var på jakt efter lite fina rosa eller lila saker till svarta bänkarna och en stor rosa duk till vardagsrumsbordet. Vi åkte först till Erikshjälpen, det är den second hand jag trivs bäst på.


     

Där låg den ju, den rosa duken. Oanvänd i lagom strl för 40 kr. Från Hemtex där jag ju brukar handla.

Klänningen i mitten har minsann en vit slits i sidorna och är en vas, men både den och det otroligt vackra konstglaset ska få pryda min bänk.


       

Fina burkar kan man inte få för många av. Uppsalaböcker samlar jag ju på och blå keramik är ju bara så fint.

Vi for vidare till Helping hand men där köpte jag bara födelsedagspresenter till C så vad det blev får ni se den 16e.

Däremot fikade vi där och måste få visa er detta


     

Väggkonst av gamla böcker, vikta efter konstens alla regler. De lampor under hyllan som inte lyser är också konst av böcker. Kul att dom använder det som kommer in till att inreda fiket i möbler och lampor med. Sen de stora mobilen i butiken som är gjord av böcker med. Den stora bollen av 1000-tals papperscirklar ur gulnade böcker. Tryck på bilderna för större strl.


 

I motsvarande hörna har dom skruvat fast bordslampor upp och ner under hyllan och satt upp tallrikar som en våg på väggen.


Gott fika har dom med, serverat där precis som på Erikshjälpen på udda porslin och brickor.


Ja sen for vi och handlade lite grönsaker och for hem och lagade mat. Kollade Stjärnor på slottet som i år var lite sämre p.g.a den rödhåriga människan.

Slog över och startade om Tack för dansen och kände att jag måste ut på dom snart


 

Kollade och såg att dom är på Rosella 12 mars och på Cindy 17 mars tillsammans med Smookie, Kindbergs och Janssons.

Kollade samtidigt på Flamingo och såg att dom är på Cindy 24 febr med bl.a Wizex.

Man kanske skulle ändå..... iaf i mars. Ska nog höra med Bosse o Annika om den, vet att hon har mkt semester att ta ut och han är ju friherre numera. Mi o Ma har svårare i veckorna. Vore ju kul om man blev fler. Ev@? Ann-Britt? Det är en torsdag. Kan bli en långhelg veckan före påsk. Tål att tänka på.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards