Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 april 2016

Av Neta - 12 april 2016 23:37

Kom i diskussion i vår bytråd om buset här. En kille skrev och antydde att det är våra flyktingar men det är det ju inte. Tråden handlade om en grej som hänt i skolan och dom går ju inte här. Så jag bara skrev att det är snorungar från byn och att vi ser dom springa uppför backen när dom gör bus härikring.

Döm om min förvåning när då en unge skriver, "Ja vi har smällt din postlåda några ggr nu" Så nu har vi ett namn på en som iaf ska höras ordentligt om jag får bestämma. Kompletterade just hans namn och vilken grupp han är med i till tidigare anmälan. Kanon att man kan komplettera på nätet numera. Sen återstår ju att se om polisen ödslar resurser på det.


Vad gäller flyktingarna som bor här strax utanför så hör dom skolmässigt till en annan ort, och bussas dit, vi ser dom inte jättemycket här heller då den andra orten där dom så klart får kompisar med är lite större och har mer att erbjuda. Men på lörd såg jag att dom skulle få spela fotboll, inte här det heller men nära den herrgård dom bor vid, dom efterlyste fotbollsskor. Det var väl inte det första dom prioriterade att ha med i flykt.

Men det är märkligt hur en del resonerar, dom har bara bestämt sig för att dom våldtar, bränner bilar och mördar. Riktigt, riktigt korkade människor som tänker så.

Dom som bränner bilar, iaf i den här stan bor och härstammar kanske från ett annat land men inte är dom flyktingar. Ofta födda här t.o.m Dessutom bränner dom varandras bilar, dom är som i gäng, och sällan Svenssonbilar berättade en polis häromdan. Nåt rötägg kanske finns, men det finns ju bland våra med och ni såg ju hur det gick för han i tunnelbanan, han är borta från Sverige redan. Ska vara det med.


Snabbt ut med dom som missköter sig, oavsett orsak till att dom kommit. Då statuerar vi exempel och visar var skåpet ska stå och då får vi kvar dom som behöver vara här.

Dom borde få skriva på ett kontrakt på vad som gäller i Sverige, att vi har fred och att man inte bråkar om religion för att få sitt arbetstillstånd. Lära sig om vårt samhälle som dom nu ska bo i. Lika viktigt som svenskundervisning.

Inget arbetstillstånd = inget uppehållsdito sen.


Drar också väldigt mycket på smilbanden då jag ser dom här, oftast unga grabbar och medelålders män som hetsar varann ang flyktinghat, roar mig med att läsa på vissa sidor ibland, då dom senare kan skriva "Vi ses vid pizzerian" eller "Ska vi ta en kebab sen" Utlänningarnas mat, deras bilmärken och klädmärken duger väldigt bra! :D


Sen har vi det turkiska rötägget från Sergels torg, ni har säkert sett på nyheterna. Han behöver inte vara kvar här tycker jag.


Idag har vi haft en fin dag igen, så härligt att man faktiskt kan vara ute utan ytterkläder. Tog en allergitablett direkt i morse idag och har mått och mår hyfsat, har bara stöttat med lite nässpray (för allergi) på em. Ska även införskaffa ögondroppar till tallens och björkens pollen kommer. Hittade ett forum för allergiker idag där man kan få lite tips och råd av de som också är drabbade. Ganska vanligt att allergi kommer eller ökar med ålder tydligen. Lika för båda könen med.


Pratade med mamma om Rs rehab idag med, det planeras för hemgång och han har varit hemma en em med lite olika personal för anpassning.

Blir omfattande men dom är ju över 80 båda och behov kan ju även uppstå för mamma. Han är inte kvar på det stora sjh utan på ett som är anpassat för besvären, men där han ändå kan få komma ut lite så här fina dagar. Mår säkert bra av det och jag tror han kommer må ännu bättre när han väl är hemma sen och kan sitta i trädgården och på altanen. Få va bland sina saker på ett annant sätt. Sen tycker jag det är väldigt skönt med all hjälp dom kan få när jag är som jag är. Syrran är inte så rask heller efter flera stroke.


På torsd ska jag på ett möte med pensionsmyndigheten, känner mig så himla gammal med ens, Men i okt är det ju dags. Det är verkligen svårt att se hur mkt pengar det blir, det kommer ju liksom från flera ställen. Lite blir det iaf! Ls "lön" halverades då han gick men han hade ju ändå jobbat heltid men gick å andra sidan redan vid 60 då officerarnas avtal låg så. Jag har ju varit hemma långa perioder och jobbat deltid för det mesta. Fast haft heltid i botten och de senaste åren jobbade jag ju mer innan jag fick gå hem med förtids på 50%.


Nu ska jag sätta mig att leta efter tunna S-krokar på nätet. Tänkte kolla på gubbdagisen först. Ska ha till prismor.













Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards