Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Neta - 11 maj 2016 06:27

Vaknade före 5 i morse. Ledvärken är hanterbar igen men nu har jag värk i hö öra ist, alltid är det nåt.
Hoppas det inte är en förkylning på G för det har jag ingen lust med.
Vädret skulle bli sämre idag men det är då inget som märks här, fönstret är öppet och jag känner ingen kyligare luft, solen skiner från en blå himmel.

Gårdagen tillbringades nere vid stora badet, kom ner efter 12 och det var ganska öde. Vi, 2 mammor med barn och en ensam herre.
Rofyllt vid vattnet, såg riktigt inbjudande ut och under de timmar vi var där var det 2 modiga herrar som badade. Några barn också, under lek.

Hade tagit med lunch, fika och en bok. Perfekt att vara där så här års, senare åker jag bara ner i nödfall, badar hellre i Stordammen sommartid. Kom lite moln och 2-3 stänk så vi blev lite oroliga ett tag. Det ordnade dock upp sig rätt snart.
L kom ner med mer fika, C kom efter jobbet och vi var kvar till 16-tiden. Scootern är som ny efter batteribyte, fick ju köra i gåfart ner och vi konstaterade att från oss ner dit tar det då ca 40 min. Hon som var med åkte med L i bilen hem, och jag kunde brassa på lite, hade C cyklandes med också, vi var hemma på ca 20 min.

Blev lite trött av sjöluften så jag tog det lugnt med ett korsord på altanen. Rätt som det var blåste det upp, på 1 sek blev det full storm och ett konstigt som grått ljus. Vi hade dörrarna öppna åt båda håll men fick stänga och dra för markiserna.

Det kom som byar av vind och det riktigt ven runt knuten. Fortsatte hela kvällen och tempen sjönk nästan 10 gr på en kort stund.
Va lite mysigt att sitta därute ändå och vi åt där också. Trodde det skulle bli regn och åska men inget av det. Vid 20-tiden gick vi dock in och kollade på Ullareds uppfinningar. Sen satt vi uppe ganska länge och såg igen lite vi missat.

Idag ska jag tvinga min omgivning till lite tvätt och städ. Både L o E ska in fastande på provtagning först. Torkväder verkar det vara iaf för det fläktar lite lagom. Jag ska väl damma lite sen får vi väl se. Nu är kl 6.25, ska ta lite nässpray och försöka somna om en stund, är långt ifrån utsövd.

Ha en fin onsdag!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards