Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 mars 2017

Av Neta - 30 mars 2017 23:39

Håller ju kontakten där samt att man håller sig lite uppdaterad om vad som händer i långväga vänner och bekantas liv. Känns dock som om stämningen blivit sämre. Ja inte bland vännerna men generellt på sidan.
Dels har vi dom som delar länkar hur som helst utan att kolla källan. Mest dom sidorna som lägger ut om invandrare, olyckor och överfall/våldtäkter. Har en på min vänlista som bara lägger ut sånt. Länkar från sidor man knappt hört om och kollar man är det övervägande "trollsidor"
Hur mår man själv om man hela tiden delar sidor om elände? Där sanningshalten dessutom för det mesta är tveksamma.
Sen har jag några stycken som lägger ut bilder och filmer på när dom tränar, ofta både på facebook och insta. Varför gör man det?
Tror visst att det kan vara jättebra att filma för att kunna se om man gör rätt eller så, men har någon annan människa än en själv någon som helst behållning av att se det? Det är ju bara äckligt att se svett rinna på någon annan.
Tur det går att scrolla förbi och jag tog till och med bort en kille idag som aldrig någonsin lägger ut något annat än sånna filmer.

Nej jag vill veta vad ni gör, vårtecken ni ser, när ni får barn och barnbarn och när ni njuter av livet. Jag vill glädjas med er när det går bra, händer roliga saker, när ni möblerar om, byter gardiner och när ni gjort nåt galet ;-)
Jag vill trösta och peppa er när ni mår sämre och livet känns skit. Njuta av bilder på mat och festliga drinkar, hänga med på party, semestrar och event.
Samma vill jag ge er.

Själv har jag haft en småtråkig vecka, då menar jag inte det som hände häromdan.
Elle är ju alltid här tisd och nästan alltid torsd och oftast på helgen.
Tisd för att hon åker med en granne till oss på stickcafe', torsd för att det blivit så och dom har släktforskning varannan, på helgen om hon inte har något annat för att slippa sitta själv.
Nu har det ju varit för kallt för att åka scooter och bilen är obrukbar. Den kommer nog att vara det ett tag.
Hoppas på i morgon men iaf på lörd kan hon nog åka scooter, 13 gr går ju. Om jag åker och möter kanske hon får med sig saker så hon kan sova kvar. Mitt scootergarage rymmer ju 2 scootrar.

I morse när C åkte till skolan var det minus 5 gr. Varit kallt de senaste dagarna. Hon tyckte tentan idag var lättare än hon trott och hon kunde skriva bra saker på alla frågor. I morgon har hon en till, tror det var sociologi då och på månd ska hon lämna in en hemtenta. Och jobba!
Hon skrattade när jag frågade om hon skulle vara hemma i morgon kväll, hon ska ju så klart plugga.

I helgen och i början på nästa vecka ser det ut att bli lite mer vårvärme. Påsken däremot ser ut att bli kall.
Får nog ut och ta lite björkris i helgen med, vill ju ha påskris. Dom brukar inte sälja det härute då alla tar sly i skogen. Få se om jag klarar det sittandes på scootern, annars får jag be Mi om hjälp.

Nu hoppas L att pumpen till bilen kommer i morgon så han kan fixa i helgen, ska göra lite annat småfix med den också och byta däck så klart. Städa invändigt kanske så den blir vårfräsch.
Jag får ju inte så mkt hjälp av C med städ nu mär hon har så mycket så vete 17 vem som ska göra det som jag inte klarar. Vill ju ha lite fräscht till påsk. Om E kommer får väl hon och jag hjälpas åt att "påska" till det lite.

Avslutar med en avslappnad bild på min nya last. :-) har egna körsbär i frysen, sura som 17, men dessa av ett märke som börjar på G kan jag äta mig mätt på. Bulgariska bär som smakar lite sött och av ett uns vanilj. Inget sånt tillsatt och bara 8 g naturliga sockerarter. Dom tinar snabbt men är godast lite halvfrusna och i filen så klart.

Just nu x-pris på HK med = lycka.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards