Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 juni 2017

Av Neta - 17 juni 2017 23:25

Så mysigt med lilla solcellslampan på bordet när man sitter ute så här dags. Elle har precis åkt hem hon kom en sväng nu mot sen em.
Vi ska åka på Fallens dag i Älvkarleby i morgon och hon hjälpte mig steka ägg till mackor. Brukar vara så mkt folk överallt och långa köer så vi tar iaf lite fika med oss. Man måste köpa den obligatoriska knäckemackan med lax på men annars köar vi nog inte. Möjligen för en glass. ;-D

Tog reda på rabarber idag, dels hade Mi o Ma med sig igår dels tog vi av våra egna. Blev ett par påsar oskalat till saft, nån påse jag tänkte göra rabarbersoppa på sen gjorde vi en paj.

C köpte jordgubbar idag, stora som 17 men ihåliga ;-)

Men nu är det 400 g i förpackningen och under 30kr. Sen höjs ju priset i midsommar det gör det alltid. Sen blir det 500 g och hyfsade priser, då brukar jag frysa in lite.

Mysigt att C är hemma igen men hon kastas in i vardagen i morgon. 12-timmars pass och 2 dygn i veckan. Går av mids.afton på dan, åker till Markus sen har hon tagit semester en vecka. Tiden tickar på. Ser inte fram mot när hon åker men är nog hönsmorsa, tycker det är lite läskigt med just det landet.
Inte blev jag lugnare när hon på kursen i veckan fick lära sig ta hand om skottskador.....

Men inte tänka på det nu, utan ska lägga mig, ska upp tidigt o äta frukost och bre mackor i morgon.

Ha det gott!

Av Neta - 17 juni 2017 01:02

Efter långfrukost på altanen och en lugn fm kom Elle och vi började så smått förbereda inför kvällen. Var inte så mkt att göra men gjorde pajerna vi skulle grilla och dess formar av folie med en portionsskål som mall. Sen grönsakerna vi skulle grilla, citronsmör och en vitlöks o örtsås.

Det var kul att göra egna formar men blev mkt svinn av folie.
L skar rostbiffen på skärmaskinen och " morrade" potatis.

Han hämtade C på Arlanda och dom kom hem en kvart innan gästerna p.g.a förseningar.

En trevlig kväll och vi satt ute tills dom åkte strax innan midnatt. Elle åkte hem, ville sova i egen säng.
Nu ligger vi andra i våra sängar med, C la sig tidigt hon har nog sömn att ta igen.
Jag ska också sova nu. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards