Mina ord och tankar

Alla inlägg under augusti 2017

Av Neta - 1 augusti 2017 23:22

Nu återstår bara nån dryg månad av sommaren, den brukar ju sträcka sig några dar in i sept.
3 veckor till Christine åker idag, går ruggigt fort. Idag har hon installerat Whats app och Skype åt mig och försökt lära mig det. Nöts väl in så småningom.

Vi har ju haft en hyfsad sommar om man jämför med söderut, jag har lite problem med andningen när vi kommer över 25-30 gr bara. Inte varit det jättemycket utan hållt sig mellan 20 och 23 vilket jag tycker duger bra. Nöjd bara jag kan sitta ute.
En sak till som är bra nu i sommar är att det inte är just några mygg, tror vi får lite fördel av besprutningen vid Dalälven också även om det är några mil. Inte sett just några getingar heller annars brukar väl dom komma så här års. Däremot är det mkt rapsbaggar nu, var tvungen att ta bort varselvästen som sitter på ryggstödet på scootern igår då den är gul. Var en hel svärm på den.

C plockade av röda vinbären idag, köpte en ny buske i fjol och det var vinbär över hela den. Rensat o klart var det inte ens litern så liten är den. Både den och krusbären som var ungefäär lika stor gav ju det dom kunde iaf.
Vinbären hamnade i en 2-2-2-75-kaka som vi kallar den. Kan göras med vilka bär eller frukt som helst men fick den som vinbärskaka. Det är en typ pajkaka, man rör hop 2 ägg m 2 dl socker och 2 dl mjöl, tillsätter 75 g smält smör, rör ihop häller i en liten smord långpanna lägger på bär och strör på lite råsocker om det är sura bär och gräddar i 200 gr, tror det var ca 25 min. Skärs sen i rutor och kan ätas som den är men godast m glass eller vaniljsås.

Elle kom idag och har precis åkt hem, vi har planerat hemvägen från Ullared, tog en natt i Vadstena så bilfärden delas upp. Ner går bra men hem brukar bli jobbig. Får ju som en extra semesterdag.

Varit trött idag, vet inte om det är nån bacill på G, tycker luktsinnet blivit sämre med, lite otäckt. Ska lägga mig strax, i morgon ska vi äta kräftor för första, men inte sista gången i år. Blev så sugen att jag köpte det igår. Torsd sen ska vi in till stadsparken igen och lyssna på Larz-Kristerz.

Men nu avvecklar jag den här dagen.

Av Neta - 1 augusti 2017 11:31

Vi packade hop lite fika och en liter jordgubbar och åkte in till stan. Vi var iaf ensamma L o jag då C blivit kidnappad av dansbandet som ju var kvar i stan. På väg in till stan messade hon och sa att dom också var i stadsparken. Hade köpt hämtmat på China River och hade picknick.

Då vi kom till stan såg vi en massa blåljus utanför centralen, det visade sig sen vara en olyckamed 5 skadade varav 1 barn. Vi gick åka bakvägen ner till hamnen och parkera.
Vi gick upp till dansbanan och det visade sig vara buggklubbens kväll. Några kända ansikten men mest nytt. Fikade lite och njöt i kvällssolen. Så småningom kom C med hela gänget och vi stod alla och pratade ett tag. Bussen var klar och skulle hämtas idag på morgonen. Så himla skönt för dom då turnen fortsätter långt noorrut i morgon.
Hon var kvar när vi åkte och vi körde om dom i stan sen. Vi åkte och köpte hamburgare, hem och åt framför Tvn.
Han hämtade C i Lövstalöt vid midnatt och vi satt och pratade lite. Dom hade varit på en pub och C hadefått i sig nåt hon inte tålde. Ont i magen och kände sig emlig.

Nu ska jag gå upp och ta tag i den här dagen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards