Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 februari 2018

Av Neta - 15 februari 2018 00:07

Först, jag glömde det kanske viktigaste med kärlek i mitt förra inlägg OMTANKE!

Vi har gjort som vi brukar idag, köpt nån liten present till varandra tjejerna och jag och lagt ner lite extra på maten, inte pengar för jag hade nog allt hemma.

Jag köpte varsin månadsängel till tjejerna och varsin sidenros som jag satte i gulliga påsar jag hittade på CG igår.

Av Elle fick jag örhängen och ett halsband

Av Christine avocadoservetter, bokmärken och en klubba. <3

Jag hade också köpt lite godis till alla.

Av sonen hörde vi inte ett ljud, och L rörde inte ett finger men det är nog typenligt på båda där.

Jag gjorde en rostbiffröra på
200 g strimlad rostbiff
1 hackad Rödlök
2 hackade saltgurkor (får absolut inte vara smörgåsgurka här utan äkta vara)
2 msk vardera av finhackad dill och färskriven pepparrot
2 hackade ägg
2 dl fraiche

Blev som en gubbröra på kött, den har jag inte gjort för sista gången. Jättegod!

Las så klart upp i en hjärtskål Haha!

Åts på ostgratinerade toasts ( gissa formen) ;-) med hallomi som C gjorde i ugnen med olja.

Och strimlade morötter och rättika. Mina favvogrönsaker nu fast det är rotfrukter....

Lite paprika och extra skivor kött bredvid men det orkade inte jag.

Elle gjorde en kaka som C dekorerade med blåbär.

Nu ska jag gå isäng med pastor Viveka, ja boken alltså Haha!

I morgon ska det bakas till Cs fika på lörd. Hon fyller fred men då vill hon åka till M o S. I Solna, då fattar ni va?

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards