Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 augusti 2016

Av Neta - 6 augusti 2016 23:11

Sov till kl var över 10, frukost på altan och sen har vi inte gjort många knop, iaf inte jag.
L har spolat bort barr och mossa från husvagnen efter ultimatum från mig. Den såg ut som man kunde sätta potatis på den.
Även om den inte är fixad och använbar bara som förråd så ska den inte se ut så. Jag tycker vi kan sälja den men det tycker inte han utan trycker in en massa grejer han förmodligen inte behöver där. Men vi ska bli två om det med.

Börjar sakna Filifjonkan som är på semester i Östergötland. Men hon kommer hem på månd.

Borde ha fixat lite ute idag, krusbären behöver plockas och det behöver klippas bort vissna blommor både här och där men som vanligt efter en dag i rullstolen hänger inte lederna med. Behöver halta omkring och hålla mig i möblerna nån dag så dom blir rörligare. Sen sitter jag och gör det mesta ute ändå och går runt med rollatorn. Den används bara i trädgården, mest för jag då får med mig det jag behöver och kan slå ner häcken på den.

E var in och läste sin journal idag och som vi kan tyda det dom skrivit, ni vet läkarspråk, så tror dom inte det är malingt. Tvärsäkra kan vi inte vara förrän hon får svar på en direkt fråga eller skiktröntgen är gjord. Känns iaf något lugnare och idag vräkte jag i mig dom 3 lakritsbitar som var kvar så är dom borta sen ;-D

Hoppas kroppen är lite mer samarbetsvillig i morgon, vore skönt att ha det där gjort. Behöver plocka björnbär med.

Nu mot dygnsvila! Natti!

Av Neta - 6 augusti 2016 08:24

Det är numera tradition att vi åker ut till Öregrund iaf en av dagarna i båtveckan. I år blev det igår och då hängde Mi med.
Vi åkte en för oss delvis ny väg dit över Film, älskar sånna mysiga små vägar det är ju då man får se hur folk bor och nu vet vi var Björkparken ligger med.
Gillar ju våra bruksorter och särskilt området runt Österby och Dannemora.

Jag tror vi fick den sista parkeringen vid vattnet borta vid piren, de andra var avstängda.
Vi satt oss helt enkelt vid vattnet i början av piren mkt för att det stod en Alm där som Elle kunde få lite skugga av. Men vi hade världens utsikt

Här är nån halvtimme innan utsatt tid men vi tog en fika och en glass. Vädret var med oss, ett och annat svalkande moln och lite ljumma vindar av och till.

Utsikten bakåt var inte så tokig den heller. Gräsö i bakgrunden.

Dom blev väl ca 45 min sena och det blev rätt mkt båtar som ville ha första parkett där ute. De som visade upp sig igår var båtar med rätt starka motorer typ V8 och dom lät rätt bra.

Stod en del folk längst ut på piren och dom blev lite blöta tror jag för båtarna drog upp rätt mkt vatten och hade nån slags utsug. Dom åkte parvis. Fick ingen bra bild på dom, det går ju så fort.
Väldigt kort uppvisning där men dom hade en till senare.

Vi käkade när dom åkt klart, hade med oss pastasallad, rökt fläskfile' och melon. Så fräscht o gott i värmen. Elle hade gjort så fina matlådor åt oss.
Efter det rörde vi lite på oss, strosade i hamnen och Mi och jag satt oss på kortsidan av hamnområdet en stund medans dom andra gick och köpte lite rökta räkor i Strandkiosken.

Vi såg på lite vattenscootrar som lekte i vattnet och kollade in båtfolket. Bakom oss var det full kommers med marknadsstånd men vi fick leta förgäves efter färska munkar till kaffet. Det fick bli toscamazariner från Ica ist.
Då hade båtarna börjat sin andra uppvisning och den såg vi mellan båtarna i gästhamnen på betydligt närmre håll. Där blev vi sen sittandes med vårt fika en bra stund, hände lite på båtarna närmast bl.a 5 tjejer som satt och sjöng till gitarr och dragspel.

Så mkt fina båtar.

Vi var rätt nöjda efter 6 timmar där så Mi o L gick och hämtade bilen. Körde samma väg tillbaka till Örbyhus och lämnade av Mi. Han och E satt och pratade i bilen bl.a om böcker dom läst, och om nån resa dom gjort, det är så kul att höra Mi berätta saker. Han har verkligen gåvan att kunna berätta så man blir intresserad, han är ju lärare och van att göra det med.
Vi fortsatte till Tierp. Parkerade vid Hemköp och gick bort till den lilla parken mitt emot Ica. Tog en macka, lite mer melon och lite dricka medans vi väntade på bubblorna.
Fast det var inte bara bubblor, hade glömt hur många olika folkvagnar det fanns.

Alla var ju inte i toppskick direkt och jag tror det var 3 st "Herbie". Alla bilder jag tog finns på min facebook.

Sen packade vi in oss i bilen åkte och köpte oss en kurdisk langos med hem. Kurdisk var nog en himla massa ost på och nån vitlökssås. Goda var dom iaf. E tog en (1) räka vi andra orkade inte så dom är kvar till idag.

Delade på en skvätt rose' som var kvar i en flaska. Sen gick luften ur mig totalt. La mig men kunde ändå inte somna direkt. Fötterna hade svällt lite och det kröp så där obehagligt i benen. Men efter en timme var fötterna normala och jag somnade. Drömde om vatten och hav, simmade under vattnet.

Idag blir det nog lugnt! Lite mulet ute och kan komma nån åskskur på em.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards