Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 8 april 2017

Mässan

Av Neta - 8 april 2017 18:02

Ja mamma kunde ju följa med. Rs dotter var ledig och kunde vara med honom på dan. Hon hade inte kommit när vi hämtade henne men hemtjänsten var där, hon var ändå orolig så vi ringde från bilen sen och då hade hon kommit nån kvart efter vi åkt.
Hon berättade i bilen att hon alltid velat åka på den mässan men dels var väl inte R så entusiastisk och sen körde ingen av dom så gärna i Sthlm så det hade aldrig blivit av. Hon var därför glad att få följa med.

Det gick bra dit, inte mycket köer och solen sken. Hon tyckte nog att resan dit var ett nöje i sig och hon såg ju mycket hon inte sett tidigare.

Vi tog en fika i bilen då vi kom dit så vi skulle börja lite stärkta. Toa är ju det första man besöker men sen började vi, såg mkt fint och en del saker var riktigt billiga men långt ifrån allt.
Hittade iaf penseer för 3kr st i 10-p och jag hittade orange som jag ville ha. Hittade tyvärr varken ampelvattnare eller den hängpelargon jag ville ha. Köpte en stjärnpelargon, vit med rosa fläckar, lite kryddväxter, 3 sparris, fröpåsar, sallad, zinnia och äppelgurka, 2 marmeladburkar, blåbär och havtorn. Kunde ju inte handla så mkt eftersom vi hade en rullstol och 2 rollatorer i bilen.

Mässan blev nog på ett sätt en besvikelse för mamma, det blev jobbigt, dels att gå och dels att det var så mycket folk. Hade nog hoppats på mer inspiration till trädgård. Hon sa att hon nog var för gammal för att åka på sånt. Men hon fick med sig lite frö hem iaf. Jag ringde i morse och berättade att det var tur att vi abvröt när vi gjorde och hon hade varit trött igår och hade fortf lite ont i fötterna. Jag tycker nog att hon ändå klarade sig bra för att vara 85 år.

När vi lämnat av henne igår åkte vi upp till ÖB, dom hade 5 minipåskliljor för 69kr och vi behövde toapapper. Lite mer blev det väl med :-)
Sen köpte vi faktiskt mat från pizzerian här hemma på vägen hem, jag tog sallad och dom andra pizza och kebab. Man var ju lite trött.

Idag har C burit upp påsklådan och L hämtade ju påskris häromdan, men jag har inte orkat göra nåt idag. Lite ont har jag ju efter igår. Hinner nog ändå, ska göra några påskig blomplanteringar och ska ha ett par växter till för dom men det har dom nog häruppe. Penseerna ska jag sätta i lådan vid ytterdörren och i en ampel förutom i påskgrupperna. Påskbjörken ska sättas på altanens trappräcke och brukar göra lite påskigt inne på altan, ris med plastägg, blommor och ett par speciella påskkärringar i plast. Inne säger jag alltid att jag inte ska ha så mkt men blir det iaf. ;-D
Blir nog påsk iaf.

 
 
Ingen bild

Louise S

8 april 2017 18:19

Du får vara glad att du inte åkte dit idag. Kom dit vid 9.30 fick köa ca 40 min för att komma in. Vid lunchtid var kötiden ca 2 timmar. Säkerhetskontroll av samtliga besökare, vilket ju var jättebra. De gick igenom väskor samt gjorde kroppsvisitering. Vilket tid åkte ni därifrån igår? Tydligen hade hela mässan blivit utrymd igår och det var länge oklart om det skulle bli någon mässa idag...

Neta

8 april 2017 22:41

Lite osäker men tror kl var ungefär 15.30, utrymningen hade varit i sista öppettimmen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards