Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 december 2017

Av Neta - 9 december 2017 01:27

2 v

Först vill jag visa er en bild som Lotten tog igår och skickade till mig idag.

Domkyrkan med Upplandsmuseet i förgrunden. Belysningen på staketet utanför museet är flerfärgad fast i pastell. Så fint! Belysningen i trädet syns knappt. Ni anar vattnet i ån till hö vid kvarnfallet och granen som syns står utanför Saluhallen. Ni anar också ett grönt träd. Himlen blev så häftig på bilden tycker jag.

Elle och jag har bakplanerat idag. Ska göra ett par sorter i morgon. Vi kom på att det ju bara är 2 helger kvar. Hon kom en sväng på em och åkte precis hem.

Fixade laxtacos åt oss nu ikväll. Så kul med formarna jag köpte på wish som vi gör tacoskal i av tortilla.

Idag fick jag min julskål också. Blev så paff när jag öppnade paketet, trodde det skulle vara en liten och hade tänkt den till russin o mandel i jul. Så är det den stora, 1.7 lit. Fick den för jag tog 3 nr av Allt Om Mat. Kollade och den kostar över 700kr. Vågar man använda den? Inte en prisklass jag brukar handla i precis. Haha!

C är på konferans i nån grodstad, ja namnet uttalas tydligen som en groda som kväker.

Vid röda pilen är hon. Dom bor i kyrkan, på filtar på stengolvet och hon har en tjocktröja som kudde. Hon hade sovit bra iaf och det är tydligen en väldigt bra konferans. Många bra föredrag.
Hon börjar få lite separationsångest nu. Hon skrev idag att hon vill hem men samtidigt är ledsen över att det bara är 2 v kvar. Hon har ju fått så otroligt många fina vänner. Men som jag sa till henne, det är ju säkert så att hon kan åka tillbaka. Om inte annat får hon väl spara ihop pengar.

Har varit blåsigt idag och är så fortf. Kl är mitt i natten och helt plötsligt kom en massa trafik utanför. Lite halvstora fordon i nån slags karavan lät det som. Brukar vara nästan ödsligt på vägen så här dags annars. Va ingen saltbil iaf för dom har ju blinkljus.

Nu ska jag iaf ge mig. Har så svårt för att komma i säng. Det här är min tid på natten, tyst och lugnt, ingen lur som ringer o gubben sover. Haha!
Önskar er en fin 2a adventshelg med den här bilden jag stal från nätet nyss.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards