Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 december 2017

Av Neta - 29 december 2017 23:48

Vet inte hur min sovklocka är inställd. Sover på nätterna nu tack och lov. Däremot vaknar jag rätt tidigt, i morse vid 7, är vaken ett par timmar sen dör jag igen ett par timmar.
Ändå så trött.
Det sägs ju att sömnen före midnatt är den bästa, men min kropp har inte fattat det. Somnar bara inte tidigt. Det går inte.

Vet inte vad det är för dag heller, man får riktigt tänka efter. Fredagskänslan var noll idag. Blev nästan förvånad när det var På Spåret. Haha!
Skönt även för oss daglediga när det blir vardag igen.

Idag åkte C in till infektion, och fick ett lugnande svar men hon ska ta kontakt med dom om hon känner nåt. Det var väl ungefär det vi trodde också.
Hon och L fick åka till Maxi när dom ändå var i stan så nu är nästan allt hemma till nyår. Lite härute från Hemköp som ska hem bara.

Det blir ju bara vi 3, C åker som vanligt in till Marcus. Köpt lite skaldjur och en köttbit. Lite plock och så under kvällen. Grevinnan är ju given. Sen 12-slaget från Skansen. Har inte koll på om det är nåt kul emellan där. Är väl då vi äter nåt kanske. L brukar gå ut och kolla fyrverkerier, vi kollar nog inifrån. Skruttan blir lugnare om vi är med henne.

E har fått hosta, skräller som 17. Börjar igen jag med då så klart, det går runt. Vi får nog ta en kur snart.

Alla vita hyacinter är så fina nu och har så varit hela julen. Tyvärr har den vita amaryllisen inte tänkt blomma i nyår som jag hoppats men kommer väl till trettonhelgen kanske. Verkar som att vita är mer tröga.

Nu är dom igång och skjuter nån slags smällare av grov kaliber igen. Hört iaf 3, långt från oss ikväll. Men det är ingen garanti. Nån postlåda finns dock inte ute än.
Haft en dialog med posten idag. Verkar inte så omöjliga att ha och göra med.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards