Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 december 2017

Av Neta - 27 december 2017 23:25

Har väl inte gjort så förfärligt mkt idag precis. Däremot har jag syndat å det grövsta, jag har kastat mat. Så less på sill och sillsallad och det var 3 kvar i en burk och 5 i den andra. Nån dl sillsallad är ju inte heller mkt att ta till vara på. Vi åt av allt det där till lunch. Lite annat kallt med.
Nu ikväll rimmade och stekte jag några torskryggfileer som vi åt med skagen. Så gott med vanlig mat igen. Vi har julkorven kvar så den får det bli i morgon som ensamrätt. Sen finns det ingen direkt julmat kvar.
Har en skinka till i frysen som jag gör pålägg av men lugnar mig nån vecka. E längtar efter köttfärssås och C efter sushi så vi får väl klämma in det med.
C har sökt en massa jobb idag. Vill komma igång snabbt med något. Ny chef på hennes men hon är inte jättesugen på att gå tillbaka. Sen vill hon hemifrån, börjar väl bli dags.

Den här bilden las ut av kommunfolket som jobbar vid badet idag


Dom möttes av detta när dom kom till jobbet i morse. Det var förmodligen en av dom smällarna vi hörde samma kväll som vår postlåda small.
Det här är alltså en handikapptoa, kanske inte används så mkt vintertid men ändå. Här ser ni kraften i smällen, inget kvar av inredningen och till och med taket är skadat då kan ni ju föreställa er ivilka små molekyler postlådan var. På ett annat ställe hade deras postlåda tagit med sig ett förråd.

Dom tror nu att det är en s.k polsk smällare, om ni söker på det kan ni hitta en artikel från Smålänningen om sprängningar i Ljungby. Det köps alltså från Polen, som inte är så nogräknade med vem dom säljer till. Men starka saker som lätt kan döda en person.

Jag har iaf bestämt mig för att flytta härifrån nu, jag känner mig inte trygg här i mitt eget hem. Vantrivs i hela byn p.g.a dessa jäkla ligister. Sen dessa tonårsföräldrar som inte orkar bry sig. Ni skulle se vissa diskussioner i vår bytråd. Sitter ju mest själv på kvällarna iaf så kan lika gärna göra det på ett annat ställe. Lagt ut 3 intresseanmälningar på lägenheter idag med inflytt redan 1 februari. Står sen länge i både Gävle och Tierps kommun också, ska hålla koll där med. Och jag flyttar själv, har ju stannat för C skull, men hon är på väg ut med så det här ska säljas så fort jag får något annat.


Händer väl inget direkt i morgon heller om vi inte handlar då. Visar sig. Nu ska jag gå och röja lite i ett skåp.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards