Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 december 2017

Av Neta - 7 december 2017 00:01

16

Först en bild från i morse, suddig tyvärr men tror ni kan ana den vackra himlen över sjön iaf. Raglade upp utan glasögon kissnödig som 17 så fort skulle det gå Haha!

E hade provtagning i morse, jag vaknade här med en djävulsk värk i hö arm o axel så jag tog min dunderkur och somnade om, till 11. Hade fortf ont, eller ont igen så jag väntade till dom kom hem så E fick fixa min frukost, vågade inte bära nånting utan tog bara en frukt.

Åt min frukost i soffan med sällskap av henne. L kom upp med en pyssellåda med en massa ogjorda saker från Mors julbrev,.m.m. Gamla saker men i där låg 2 änglaspel, ett väldigt arbetat och fint och ett vanligt som jag tror är Js. Tyvärr fattades det en grej, höll på halva em med dom men det roliga var att samma sak fattades på dom. Nu ska vi gå igenom alla lådor och kassar och även kolla i bastun, där vi har julsakerna, om vi kan hitta så vi får ihop ett iaf. Har ett modernt med värmeljus men dom här är ju riktiga. Vet att jag köpte det som är lite finare på Gospelhörnan när C var liten.

Låg mkt annat i den där lådan med, silkespapper, kräppapper, alla mallar vi haft o lite filtsaker och knutna rosetter jag hade i granen när J var liten, då hade jag bara halm, näver och filtsaker, några flirtkulsäpplen och massor av garntomtar. Garntomtsmallen låg där med. Minns ännu, 40 varv på längden och 20 på tvären för små tomtar. Sy ett kryss över kroppen, dra bort mallen, dela på benen om det ska vara en ?han? fäst till fötter och händer. Knyt huvudet och limma på en luva eller huckle. Gjorde några riktigt stora med, en hon och en han men dom lekte dom med så dom är nog slängda nu, blev lite tilltufsade. Vet att jag hade en mall i A4 till dom. Vi gjorde ett förkläde och flätor till ?hon? med. Blir nästan lite sugen på att göra nya.
Mallarna är ung dubbelt så långa som breda, och om du ritar som en flagga på dom, skär du ut fyrkanten där korsen möts och kryssar kroppen där.

Sen kom han upp med den lykta jag tänkt göra mitt lilla landskap i, och det gjorde jag med. Fick dock bara upp en liten gran, vill att den ska vara högre än bilen iaf. Har en silverglittrig. Sen hade det ju varit snyggare med en stjärnslinga med osynlig sladd. Tyckte också att den grå tomteflickan blev på gränsen till för stor. Tar kanske bort henne helt o gör en snölykta ist. Om jag hittar så små flirtkulor eller vad jag nu ska göra den av. Sen tror jag att bilen ska stå åt det andra hållet. Det är en pingvin m tomteluva på is som knappt syns. Men man får ju prova sig fram.

E käkade med oss och drog hem sen. Jag kollade på bonden men har ledsnat lite på dom programmen, det blir ju samma år från år.
Nu börjar det bli sängdags. Ska ju ut på galej i morgon, men mer om det då.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards