Mina ord och tankar

Alla inlägg den 23 december 2017

Av Neta - 23 december 2017 00:45

Hon är faktiskt redan på väg, lyfte från Johannesburg vid 19-tiden för en 12-timmars till Frankfurt. Där får dom sen vänta till mitt på dan, C lite kortare tid än M som flyger direkt till Landvetter.

Landar på Arlanda 14.20 då står vi där med kramarna och väntar.

Vi tog lite sovmorgon idag. Efter frukost gjorde E rödbetssallad och jag griljerade skinkan. Fick sen för mig att göra polkagrismaränger. Dom blev inte vackra men sällsynta och sällsynt goda Haha.

Sen tog jag tag i blommorna.

Har en sån liten gran mrd minikulor i ute på altanen med. Sen satt jag nya hyacinter i grisen och tomtesäcken + den lilla krukan på hallbyrån. En vit amaryllis och ny röd där den blommat ut.

Måste visa hur skinkan blev. Vår ugn lever sitt eget liv ibland. Som tur var var det löst med fin griljering under så jag kunde pensla bort det bara. Fördelen med att dubbelgriljera.
Men fick lite panik en stund.

E köpte en grillad kyckling idag som vi åt nu ikväll med svarvade grönsaker. Hon gjorde så himla godsås där hon tog en skvätt, 1 dl av pr apelsin som blev över efter griljeringen, vatten, mjölk och en kycklingbuljongtärning.



Vackert grönsaksfat.

Efter Skifs ikväll gjorde vi hallonkola och marmelad, sv vinbärs o hallon tror jag det var. Jag pyntade lite och la på stora julduken.

Nu hänger mina rödglittriga snöstjärnor i lampan över bordet också.

Det börjar bli sängdags.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards