Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 juli 2019

Av Neta - 9 juli 2019 23:57

Jag har väntat länge på den här dagen men idag fick jag hjälp av Mi o Mas son och Mi själv att ge min uteplats en rejäl makeover. Golv i sektioner så man lätt kan flytta det om det skulle bli så nån gång.

Johan är snickare och hade allt han behövde på bil och släp. Ett sågbord som skulle göra alla hobbysnickare gröna av avund och hade han inte till och med en pall i bilen när han behövde en. Haha
Trallgolv, spalje i vinkel med en hylla i, och ett tak. Av restbitarna från spaljen byggde dom hop en till sockerärtorna med.
Det är stökigt och bökigt därute nu men det ska bli ändring på det. Så härlig känsla när jag kunde hänga upp amplar idag.
Det blev som en helt annan uteplats, känns mer som min och blev både hemtrevlig och privat på något sätt. Nu kanske det inte blir 40 gr därute på fm längre, taket tar ju bort en del. Nu får jag sola ute på gräsmattan ist. Ska ha en stol och ett litet bord därute bredvid min syren. Och i taket ska både ljuskrona och belysning upp. Det som fattas nu är nån form av terassvärme.
Invigningsfest planeras och senare ska det bli kräftskiva.
Men först ska den fixas i ordning. Ni ska få se så klart! Börjar med målning av spaljeerna i morgon.

Av Neta - 9 juli 2019 01:24

Iskalla vindaroch rejält blåsigt har det varit här idag. Solen ska komma redani morgon igen men temperaturen verkar ha svårt att hänga med.

Åt iaf en somrig frukost i morse. Ulvagubbar så klart! Dom är bäst, äter nog en förpackning, 400 g om dan under säsong. Har även fryst in lite. Gott med jordgubbar och nästan all slags ost.

Idag har jag köpt en slangvagn, skilde bara 80kr på att köpa en med slang och kopplingar mot att köpa en tom. Värde ca 400kr.

Vi tog bort den nya slangen och vevade på min. Det här är alltså nya grejer, funderar på att sälja det. Nån intresserad? Det är Gardenagrejer.

Städat lite nu i em o kväll. Får ta det pö om pö och vila emellan. Det som är svårast för mig är att damma konstigt nog. Men har ju både dålig balans och svårt att stå.

Pratade med L i luren ikväll. Han börjar väl komma i ordning därnere nu. Höll på med forden men har ledsnat rejält, pratar om en saab 9-5, vet att han velat ha en länge. Nu tänker han kolla efter en sån kombi tills vi åker till Motala.

I morgon ska jag om det går som det ska få nytt golv på uteplatsen. Trallgolv, bra mkt skönare än teglet jag har nu. Mi kommer och hjälper mig tömma på grejer. Sen hjälpa mig sätta upp taket, och lyfta tbx.

Nu är det iaf sovdags känner jag. Hörs i morrn.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards