Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 juli 2019

Av Neta - 10 juli 2019 23:36

Stack ut på ueplatsen redan på fm idag. Taket skötte sig bra, inte bara skuggade utan tog bort lite värme också. Va 32 gr därute då.

Så härlig känsla att kunna hänga upp amplarna. Sen ställde jag den tredje hängisen på hyllan i spalje?n med en liten solcellslampa som lyser så fint där nu.
Åt frukost därute och sen njöt jag bara. Tills han ovanpå drog igång musiken. Herregud så högt han spelar. Fattar inte att han törs efter varningen han fick av TB.
Han gick ut till slut och då njöt jag av min lunchtallrik.

Mozarella, med insaltade citroner, kallrökt skinka med nektariner, oliver och kapris. Love it!

Började prata lite med en granne idag som visade sig vara lika galen i blomster som jag. Hon kom och tittade på hur vi gjort. Hon fick namnet på han som gjort mina planteringslådor så hoppas dom kan göra en deal om hennes uteplats. Kul att ha nån granne och prata med.
Jag planterade om några Zinnior till rabatten men sen sa kroppen stopp. Luktärtorna får flytta i morgon.
C kom med jordgubbar och inspekterade, hon var nöjd. Jag satt sen ute till myggen kom vid 19-tiden. Då var jag hungrig igen men orkade bara värma svampbollar.

Som friterade bollar med svampstuvning i. Åt med sallad och mango & ananasdip. Hade dip i en skål bredvid. Gott va det iaf så ska köpa fler pkt imorgon. Dipen var från Markatta och det var lite drag i den.
Sen blev det lite TV, nya danska serien bl.a den verkar riktigt bra! Nu ligger jag redan i sängen och ska försöka sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards