Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 mars 2024

Av Neta - Måndag 4 mars 23:57

Sov halvhyfsat ändå.

Plockat i o kört en disk, tvättat och hängt 1 maskin, tvättat en till och hängt en del av den. Mer fick inte plats.
Pratat med mamma, hon hade också ramlat stackarn, utomhus hemma men inget brutet. Hon kunde ta sig upp själv. Ä

Pratat med C och pratat med L om 20e och påsk. Talat om för J hur vi planerar.

Gjorde en ny maträtt m lax, modifierat det lite

Krämig lax m citron, dill och räkor

4 portionsbitar med lax 4-500 g
Salt och peppar

Sås
4 dl fraiche
1 pkt fryst dill
1/2 citron, saften av
1 msk konc hummerfond
1/2 tsk salt

Servera med ris
Garnera med färsk dill och färska skalade räkor

Den här rätten kan göras på 2 sätt.

1. Sätt ugnen på 200 gr
2. Salta och peppra fisken, lägg i smord ugnsform
3. Rör ihop såsen och häll den över
4. Tillaga i ugnen ca 10 min
5. Garnera med dill och räkor
6. Servera med ris och sallad

1. Stek fisken med salt och peppar ca 2-3 min/sida
2. Rör ihop ingredienserna till såsen i en kastrull, ge det ett uppkok
3. Lägg upp fisken med kokt ris på tallriken
4. Häll över sås och garnera med dill och räkor




Det här är bilden i receptet som jag modifierat lite,

Jag gjorde den utan garneringen och åt med potatis, broccoli och morötter.

Gjorde såsen enligt grundreceptet med bara fraiche, men blev för mkt citron med en hel pressad. Åtgärdat i receptet ovan. Men blir nog god.

Ja det är väl vad som hänt idag.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards