Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 mars 2024

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova.

Han kom tidig em då hade jag picklat rödlök, hackat ett par st och lagt i en burk. Gjort detsamma med några salladslökar men det frös jag in. strimlat röd paprika och fryst in 8 påsar.
Skönt att ha det gjort.

Hade blivit kvar i köket efter frunch och gjort det där så fick äntligen en fikapaus med hembakt rulltårta han hade med sig.

Jag fixade till en påskruka att ha ute och sen gick vi ner till kyrkogården och gjorde lite fint hos Elle.


Gick in och handlade lite, unnade mig en bukett tulpaner sen hem och gjorde varm/kall påskplockis.


En potatisbakelse från Lidl. Körde dom i airfryern och det blev riktigt bra. Ett par prinskorvar, sylta, gravlax, picklad rödlök och skagenröra. Gjorde inte ont alls.
Såg Antikrundan medans vi åt.
Förberedde matsäcken till i morgon. Bl.a äggstekning. Tog fram lite från frysen.

Fyllde dosetten. Medans vi gjorde det här tvättade vi också ett överdrag till ena fåtöljen. Det andra ligger i tvättmaskinen för tvätt i morgon. Hoppas kunna hänga det innan vi åker.

Men nu är kl 4.17 och jag ska nog ge JB en chans.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards