Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

Långt ifrån bra

Av Neta - 13 februari 2015 01:25

Hittade mitt borttappade inlägg från igår.


Men iaf något bättre, hostar fortf men attackerna är kortare och inte så djupa. Rosslar som en gisten flakmoppe från 60-talet dock och har feber. Snorig när jag hostar men inte jättemkt annars, luftrören är största problemen. Låter så jag stör mig själv, vem farao kan sova i det oljudet?

Jätteledsen över att vi missar Skultuna i morgon, vi har ju planerat det sen vi var där senast, den 5 dec. Lagårn i Skultuna är ett dansställe som funkar för mig, det går att komma undan men ändå se och höra. Slipper känna att jag är i vägen. Sen har dom så goda hamburgare där. Bara en sån sak. ;)
Det är ju också där allt började i form av dansintresse på 70-talet. Älskar lokalerna och de fina väggmålningarna i ett av caféerna. Enda nackdelen för mig nu som icke dansande är att det är kallt där. Men vet man om det så.

Fick ett brutalt uppvaknande i morse. Trodde taket skulle rivas av kåken. Tittar ut och ser att det "stormar" ser blåljus reflektera i skärmen till datorn. Fattar ingenting först nyvaken som jag är. Sätter mig upp i sängen och ser ambulanshelikoptern utanför fönstret och hinner tänka " störtar den?" Innan jag fattar att den ska landa på vändplanen och att blåljusen är från en ambulans på framsidan.
Granntanten på andra sidan vår garagenerfartsgranne som var dålig. Hon försvann för ambulanssköterskan när dom försökte hjälpa henne o som tur var fanns det en helikopter på väg nära oss som kunde landa. Ja det var inte vår, den här var gul. Vet knappt om den verkligen hann landa heller för den lyfte igen, attans så fort. Så nu håller vi andan lite och hoppas hon klarar sig.

Har tagit det lugnt idag men försökt att inte sova. Hängt i soffan med en hög tidningar och paddan. Kollat TV ikväll och försökt kurera mig så gott det går. Pratat med E på messenger och försökt planera lite för Christines födelsedag på måndag. Måste försöka orka in till stan på sönd iaf. Alla Hjärtans får väl bli som den blir, det är bra på burken hela kvällen iaf, mello o QX-galan.
I morgon ska E på visning av lägenheter i Bjkl, det som i folkmun kallas "pittlösa" ja det är grovt jag vet :D men det bor många ensamma tjejer där, för där hamnar tanterna när dom skiljer sig men vill bo kvar här. Det är lite av byns getto. Inget bra område alls för E. Men det finns inget alternativ.
Bara hoppas hon kan bo kvar härute när det nu är det hon vill.

Nej om man skulle våga sig i liggläge då, o hoppas på en god natts sömn. Sitter på sängkanten och skriver på paddan nu. Datorn har inte varit på sen i söndags.
Sov gott o ha så kul i morrn ni som åker till Lagårn! Ta det varligt på lilla vägen, där kan det va halt.


Lyckades till o med somna i natt sen efter lite hett vattenånga o vademecum i de rossliga rören. Man ska inte förakta gamla huskurer    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards