Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 oktober 2019

Av Neta - 3 oktober 2019 23:15

Christine skrev felfritt på teoriprovet redan förra veckan. Körde upp igår men blev inte godkänd då hon kom fel in i en rondell. Ilsknade till och gick in på trafikverkets hemsida och upptäckte att hon kunde köra upp i Strängnäs idag. Hennes pappa bor ju ett, visserligen långt, men ett stenkast från Strängnäs och hennes lycka var ju total när hon klarade uppkörningen idag. Hemma hos L stod ju en bil och väntade på henne. Så hon körde alltså hem själv på 55an. Via jobbet och jobbade några timmar. Kom hit nu ikväll och visade upp bilen.
Hon började ju på det här körkortet för flera år sen. Men hennes körlärare var väldigt mkt borta pga sjukt barn och när hon flyttade till Tierp var det svårt att hitta tider som passade med hennes jobb. Hon hade en himla otur men ville inte byta ställe heller. Hon har kört rätt mkt med en kompis till J. Så han har stor del i det här.
Iaf så bestämde L och jag oss för att hjälpa till, så jag betalade en intensivkurs i Sala och han köpte en bil, egentligen bil nr 2 till henne men den första körde han slut på.
Men nu har hon bil och körkort. Dom andra gav jag lika mkt pengar som jag gav C så dom blev inte utan heller.

Så himla skönt!

Elle har varit här men åkte hem nu ikväll.

Vi gjorde lunchsoppa igår som räckte idag med och även räcker till mig i morgon. Sen gjorde vi en sats sushi vi delade på. Åt på varsitt håll ikväll och har middag i morgon med.

Vi bokade julkryssen och jag betalade den så det är klart. Dom andra får betala sen. Ska bli så skönt att bara dra iväg i 4 dygn.
Väldigt högt upp ska vi, ända till Kemi och ev på utflykt till Rovanhiemi. (Stavning?)

Nu ska jag försöka sova!

Av Neta - 3 oktober 2019 00:08

Oktoberfest vad går det ut på egentligen? Firar man att skörden är inne? Ölet klart? En blöt tillställning brukar det bli iaf. Tänker ha lite försvenskad oktoberfest då jag fyller år. Korv o potatis med lite twist typ och en apfelstrudel. Haha! Blir nog inte särskilt blöt heller bara lite småvåt.

Jag undrar varför halloween blivit så vedertaget i Sverige? Varför ska vi bry oss om amerikanska traditioner? Jag kan köpa pumpagrejen men inte skräckgrejen. Däremot älskar jag Alla Helgons Dag, tycker det är fint att tända ljus hos döda släktingar men den får absolut inte sammanlänkas med halloween. Det ena handlar om vördnad det andra är bara ett löjligt amerikanskt påhitt. Vi svenskar borde veta bättre.

Advent då lackar det mot jul, sen lucia som jag älskar, försöker se ett riktigt tåg varje år, ja och 11 dar efter det brakar det lös. I år julstrejkar jag, jag ska göra det mysiga under advent, ljusstakar, lite ljus ute, glögg, saffran och lutfisk på lucia. Klä granen till lucia och tindra lite med ögonen. En färdigkokt skinka bara att griljera sen är det stopp. Sen drar vi L, jag och tjejerna. Lutar åt en 5-dagars julkryss med Birka. Nån annan lagar maten, vi får sätta oss vid dukat bord och äta massor av proffslagad julmat. Var så trevligt och välordnat i somras så vi gör om det då. En annorlunda jul!
Nyår blir som det blir. L ska säkert på nån dans, C ut m kompisar, E och jag blir väl ensamma ev på varsitt håll. Hon har ju Bonnie och man lämnar väl inte ett djur på nyår. Jag skulle kunna åka dit men det är svindyrt härifrån m färdtjänst så vi får väl se.

E är här nu, kom med ett nygjort revbensspjäll :-) vi kokade soppa på en spik till lunch och tog spjället till middag. Soppan blir lunch i morgon med nu med lite köttrester i med. Hon vill till Lidl så hoppas vi kan ta oss dit torrskodda. Idag har det regnat i stort sätt hela dan. Sen åker hon hem vid 18. Vill inte vara ifrån Bonnie mer än en natt. Men hon kommer ju snart igen, då jag fyller.

Kloka ord! Men nu några sidor i boken och sen godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards