Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 oktober 2019

Av Neta - 10 oktober 2019 22:15

I morse hade jag en dialog med Tierpsbyggen om min granne som stökat i natt igen. C ringde också och pratade med dom då det här med haschrökande grannar inte är så trevligt. Hela mitt tak var fullt av fläckar i morse med, C trodde det var snus. Samtidigt hade bovärden sagt till C att dom inte haft nåt klagomål på honom innan jag flyttade in. Det stämmer ju inte för när jag ringde störningsjouren i somras sa ju dom att jag inte var ensam. Och igår sa hon på kontoret att fler klagat på natten.
Det är alltså knäpptyst på dagarna men ett himla liv på nätterna. Ifrågasatte det till grannen själv på messenger men fick bara ett Håll käft tbx.
Så vi får väl se om natten i natt blir lugn eller om det byggs och flyttas möbler då också. Jag ska isf ringa störningsjouren. Men innan dom hinner hit från Östhammar kan det ju vara lugnt igen.

Var iaf ner på marknaden, kom på att jag skulle kolla efter en sportbag av nåt slag som jag kunde hänga bak på rullstolen. Har ju både två kryssningar och en Göteborgsresa framöver.
Hittade verkligen en, så stor att jag tror både C o jag kan ha våra grejer i den till Götet. Kanske hon får ha en rygga med med nåt i men inte allt hon behöver.
Den här var i brunt läder, rymlig och lite hög och jag fick den för 100kr för den var lite nött ovanpå och det saknades axelrem. En axelrem fick jag från en svart väska.



Med betoning på lite nött

Tre rejäla ytterfack med. Ser inte ut att vara så stor men det är den.
Köpte tre sorters tunnbröd och lite rökt fläskfile med.

Köttet var så mört och precis lagom rökt. Ångrar nu att jag inte köpte mer. Men det var ganska dyrt, för 350 g fick jag betala en hundring. Men det var det värt.
Lerox stod där med och eftersom jag är inne på min sista 2 lit fryspåsrulle köpte jag 2 sånna och en rulle 1.5 lit. Köpte däremot inget godis och är lite stolt över mig själv för det. Hade ju redan chokladbollar också så inga sånna heller.
Utanför Hemköp hade dom lite marknad med, så köpte isterband och grillkorv där. Så nu måste jag köpa korvbröd och vitkål att stuva.

Sen har jag bara varit inne, började regna strax efter att jag kom hem och jag tycker att det låter som det regnar nu med. Ska strax ringa E o sen gå i säng. Hoppas slippa bli väckt inatt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards