Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 oktober 2019

Av Neta - 12 oktober 2019 22:27

Älvsjömässan

Jo jag vet att det heter Stockholmsmässan numer men det skiter jag högaktningsfullt i. Bak och Chokladmässa var det iaf. Med övervikt på choklad.
Man är ju van att choklad finns i mörk, ljus och vit. Sen kan ju % variera. Idag blev jag introducerad för rosa choklad, en 48% choklad med hög fruktighet. Så himla god!
Den ska inte jämföras med den här rosa, det är nåt annat det.

Köpte lite roliga chokladkakor, praliner och lite annat gott. Hittade tranbärsost t.ex

Men dom kan ta betalt på en mässa, 80kr för ett bröd t.ex visserligen ett stenugnsbakat surdegsbröd men ändå. Kostar en tia att göra. Men folk betalar. Lika 25 kr för en vanlig bulle. Stockholmsbagare visserligen men ändå. Jag bakar nog 50 bullar för 25kr. Så man får passa sig, lätt att ryckas med.

Det här är gjort i choklad alltihop. Det är ju klart ett konsthantverk också.

Maten är då inget vidare där heller. Fish & Chips för 165kr, men man behövde ju lite näring i halvtid. Som tur var fyllde jag termosmuggen med eget kaffe hemma så jag kunde ta en klunk då och då under dagen.

Elle träffade på Leila Lindholm och fick en bild med henne.

Väl hemma hade jag 10 min på mig till TVn så fick bli lite plock.

Hallon till rökt ost är urgott, prova det ? funkade till tranbärsosten också.

Till sist en bild på en av dom fantastiska växtväggarna på mässan.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards