Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 22 juni 2020

Ännu en solig dag

Av Neta - 22 juni 2020 23:58

Efter gårdagens tvättdag så bestämde jag mig för att bara slappa idag. Hade ju lite ont efter gårdagen med. Så skönt på min baksida fram till 15-16 tiden då solen kommer. Men oftast är det ju dags att äta nåt då så gör det på framsidan då det blir skugga där. Sen kan man gå tbx vid 19 och krypa längst in i hörnet på soffan om manvill ha skugga då med.
Har ju haft boken med mig hela dan med, börjar bli på sluttampen nu. Så kul att läsa om Claes Claesson igen. Karin Wahlberg har ju stuckit emellan med några sjukhusromaner men nu är krim.inspektören tbx.

Ska bli värmeböjja onsd och torsd men eftersom både E och jag är i riskzon åker vi inte och badar. Funderar dock på ta oss till sjön iaf för det blir ju en annan luft där. Man kanske kan gå i och blaska av sig lite nånstans. Gäller bara komma ner till dom ställena med scootrarna.

Någon frågade om vilket vin vi drack på midsommar, den här, en av dom C köpte. Vi var ju 3 som drack vin och vi gillade det allihop. Blev en skvätt kvarvi ska ta vid ett bra tillfälle Haha!

Fick den här idag, gillar deras sida på fejjan och spar recept varje dag. Ska bli så kul att ha några nr av tidningen, fick en duk av Lena Linderholm med, med rosa Nerium oleander på. Nu har jag 4 dukar med mönster av henne.

Nu börjar jag bli lite trött! Sov gott när ni ska det.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards