Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 juni 2020

Av Neta - 20 juni 2020 09:07

Ja den fortsätter väl idag men vi hade en fin dag igår som började med lite fniss. Jag pyntade med lite blå och gula ballonger på framsidan i torsdags kväll, på morgonen blåste det och alla utom en sprack. Haha!

Efter frukost kom C och vi for vidare upp till Furuvik där vi sammanstrålade med Mi o Ma. Har inte varit där sen barna var små och allt var inte öppet. Hela tivolit var stängt och lika Regnskogen men vi strosade runt och kollade in allt från Lemurer till kängrur och storkar. Lite fjällkor och getter med.

En liten matpaus med Fish & Chips på en bänk i skuggan och lite Sangria vid havet hanns med också. Medhavd dryck i läskflaska. Haha! Mi är påhittig han.

Sen sammanstrålade vi här hemma, fixade bordet lite snabbt och började sen med lite Ananasskumpa som jag verkligen kan rekommendera.
Ma hade gjort förrätten, gubbröra på matjes på kavring, så himla god. Öl till det då.
Vi grillade flinta och åt med potatissallad, apelsintzatsiki, varsin grillad vit sparris, marinerade champinjoner och sen jordgubbstårta på det.
Micka Ahlgrens midsommardans på paddan höjde stämningen. Haha!

Drack ett gott ekovin till och lite fruttisecco emellan.

Vädret igår var ju fantastiskt, lite svalare där uppe vid kusten, sen satt vi utan problem ute till 23.
Jag plockade ur och i en maskin disk när dom åkt, C körde hem dom, jag handdiskade även vin o skumpaglasen med ormen, så skönt att inte ha det kvar till idag.

Ligger fortf och drar mig lite när jag skriver det här men det börjar kurra lite i magen så ska strax gå upp

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards