Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 26 juni 2020

Lever

Av Neta - 26 juni 2020 23:05

Vi törstar nu både djur människor och växter. Så torrt överallt.
E var så snäll och åkte och handlade på fm, så nu har jag det viktigaste som mjölk m.m hemma. Går lite mjölk nu när vi gör iskaffe.
Man orkar inte så mkt men kört en maskin med underkläder iaf. Kvällarna är sköna, gick nog inte in förrän strax före midnatt igår. Sov med fläkten på hela natten. Lite mindre svettig iaf.
Sitter ju så mkt nu så fötterna tenderar att svälla, har ju mer ledvärk nu med, vägrar stödisar i den här värmen, försöker njuta fast det är jobbigt. Men svullna fötter kliar, på mig så infernaliskt. Ska spola dom med kallvatten eftr duschen ikväll och se om det blir bättre. Ligger med dom högt så på morgonen är dom normala iaf.

Men visst tär det och man blir lite stingslig. Fick en kommentar på twitter ikväll som gjorde att jag började gråta, hade jag inte gjort i normala fall. Ska kanske skippa det stället. Blev missuppfattad då jag försökte vara snäll,och bad om ursäkt, den godtogs inte! Sånt känns! I synnerhet då det kommer från en man gillat att skriva med. Och hen gokände en ursäkt frånen annan som gjort samma sak.

Så här lämnade plattläggarna, grovt grus som inte går ner i skarvarna. Blev så less idag att jag skickade bliden till bostadsanpassningen som ju beställt jobbet. Men min handläggare där hade ju så klart semester. Tillbaka den 20e. Blir ju lite läskigt att gå på rullgrus för mig som går så taffligt i vanliga fall.
Får väl försöka sitta och få bort det värsta.

Vi försökte koppla in den fasta datorn idag med, behövs nåt USB liknande som ska till det mobila, har ju bara sånt. L hade påstått att det fanns i min skrivbordslåda men det hade jag väl isf märkt i flytten. Hade ett annat USB och det har jag kvar. Behövdes inte det som saknas i Tierp så det åkte nog ner i hans ficka. Han hade säkert betalt den med. Nu måste vi skaffa ett nytt.
C fixade ju det elektriska men struntade i skrivaren, är hur handikappad som helst utan den. Varken E eller jag kan ju krypa ner bakom skrivbordet så fattar inte hur hon tänkte där. Var väl mkt ändå just då kanske.

Nu dör paddan snart, vi hörs i morrn!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards