Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2020

Svart ute

Av Neta - 29 augusti 2020 22:39

Är som en svart vägg utanför fönstren på baksidan. Har en lampa där men det ljuset blir för skarpt. Vill ha nån mysigare belysning, en glödlampslinga jag redan har kanske eller om jag redan nu ska sätta upp ljusnätet. Vore ju smart nu medans man inte fryser fingrarna av sig.
Vi tänkte på det då vi åkte från stan häromkvällen, kanske skrev om det då också, men så många balkonger i hyreshus som har belysning på räckena. Förr såg man ju aldrig det före advent. Men det är ju nu det behövs.
I Tierp hade jag ju mitt tak att sätta det under men sätter jag upp det här, vilket jag ska kommer det utanför sovrummet och inte där jag sitter vid vardagsrummet så behöver kanske en till isf. Något måste jag göra iaf för nu lyser ingen solcellslampa heller. Å vart efter soltimmarna minskar, minskar ju tiden dom lyser också. Nej el ska det vara.

Ska även fixa hem lite mer värmeljus tänder ju 12-13 st som mest varje kväll. Skaffa digitala timers till vissa lampor med. Sätta ut den trådlösa termometern på baksidan och ställa den så jag kan läsa av den från sängen. Börjar kanske bli dags att leta fram ett tjockare täcke med.

Otroligt att det gick från sommar till höst så fort men brukar ju vara tvärtom i maj. Minst lika fort ibland.







Vaknade i morse och kunde inte räta ut armen, ont när jag försökte belasta redan i onsdags. Som tur är i vänster. Men försök ta er ur sängen utan att ta i med den, eller få på er vissa plagg.
Jag behöver ju dessutom gå med kryckor ibland och det går inte alls. Kan ju inte ta i med armen. Sen har jag ju min hö axel som också strular. Fast armbågen ställer till det mer. Inte är man ju så sugen på att uppsöka sjukvården nu heller.

Sett alla avsnitt av cowboybåten, jösses vilken flotte, stadig som få med tak, skovelhjul och allt. Blir ju sugen på att åka och titta på den nästa sommar. Dom ska ju ha dans o grejer på den.

Inte blivit så mkt idag, E va in till Willys men allt vi ville ha fanns inte. Skulle behöva till Maxi men behöver nog hjälp i butiken. Har ju ingen ledsagare nu.
Köpte iaf grejer så jag kan koka egen ärtsoppa blev så sugen på det när jag såg Cowboybåten.

I morgon är det loppis här om det inte regnar, jag hade tänkt stå och sälja lite väskor men med den här armen klarar jag nog inte det. E ska stå med sina smycken iaf.
Idag har vi fått en rejäl rotblöta och det behövdes, kanske det blir lite svamp igen, den torkade ju bort. Lingonen i min backe på baksidan är små och ynkliga. Blåbären torkade. Så gör egentligen inget om det regnar i morgon också.

Ja det var lite för nu, börjar bli lite gäspigt.





 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards