Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 augusti 2020

Av Neta - 27 augusti 2020 23:15

I tisdags var det fortf varmt vid 11 då jag brukar äta frukost.

Fick till och med sätta upp parasollet.

Idag var det riktigt kyligt på baksidan, vinden låg på och den var inte varm precis.

Led mig genom frukosten iaf och orkade inte hämta tröjan. Läste lite på paddan och ögnade igenom församlingsbladet.
E kom hon hade bakat en sockerkaka och tyckte vi skulle bjuda på fika i pergolan nu när vi fått nytt där

Lite invigning. Janne gårdskarlen, vi bjöd han med, kom och frågade om jag ville ha vår buske klippt, gnällde lite till honom om mina tröga fönster så han skulle komma och spraya lite, fega jag vågar inte.
J kommer och fixar på baksidan nästa vecka om han kommer loss.
Janne hade trimmat framför min rabatt och tagit bort ogräs med. Kan han ju få fortsätta med.

E och jag hade pratat lite löst om att åka in och handla men jag frös fortf och kände mig lite hängig. Hon hade gjort pulled pork åt oss, jag frågade om jag kunde vänta till i morgon med att fixa med det, orkade inte. Då kom hon in, fixade inte bara det utan gjorde mat åt oss också.

Tomat o bönsallad med gotlandsdressing från Krusmynta, en bit tortilla, köttet o majs + en avocadosås. Den hade jag inte tagit här men nån flasksås, mild och god.

Förfallet är stort när jag sätter på mig strumpor redan i aug. Brukar knappt hända i sept. ens. Men i natt frös jag om fötterna till och med när jag haft dom under täcket i 3 timmar. Och frös om dom när jag kom in idag också. Måste vara fel på mitt temperaturregleringssystem. Fryser ju lätt annars med nu jag som alltid varit så varm av mig. Det verkar vara slut med det. Iofs är kanske inte en hyreslägenhet så varm heller, dom sätter väl på värmen efter datum och inte efter temp ute.

Nu gick E in och jag är lite duvven fortfarande så ska ta kvällsmedicinen och krypa ner i sängen. Nu skulle man haft nån som ? tyckte synd om mig? nån varm en Haha! Men det blir nog aldrig, vill inte börja om med nån vilt främmande person....Haha! Tacksam så länge min familj bryr sig och tar hand om mig.

Köpte iaf en ny vaxduk idag som passar lite bättre till mattan.



Så somrigt blå.

Men nu får ni ha det!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards