Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 april 2020

Av Neta - 18 april 2020 23:55

Hur kan man ha så mkt kryddor och smaksättare att det blir en dryg flyttkartong som är 55x32x40 cm.
Alltså bara mitt kök kommer att bli 10 kartonger tror jag. Vi är nog uppe i 6 redan.

Leif och Elle kom på fm, sen har vi försökt packa på avstånd från varandra. Leif höll mest till ute så nu är takställningen nertagen, spaljen likaså och kört till Bjkl, han är en klippa den mannen. Och det jag hade på väggen i form av krokar till amplar, min fjäril, kungsängslilja och ljuslyktor är nere och packat. Nu är det värsta kvar ute, att tömma pallkragar på jord och ta reda på växter och sånt. Jorden måste köras bort säger hyresbolaget, så vi försöker väl få med så mkt vi kan. Bottnar pallkragarna med det på nya stället. Krattar ut resten och jordförbättrar buskarna lite.

Ma var här i torsdags och hjälpte mig och hon trodde sig veta att Mi skulle hjälpa till ute. Ska prata med honom iveckan.
Sen ska golvet tas upp, gissa om jag är glad att det är i sektioner Haha!

Har ändå koll känner jag och vardrum och sovrum är klart därborta så vi kör dit lite känsliga saker i morgon. Har tankat Cs bil så vi ska kunna åka några vändor.

Körde fast på deklarationen men även det hjälpte Leif mig med idag, så nu är det klart och drygt hundra tusen är betalt in redan. Reavinstskatt eller vad det heter. Krymper på kontot.

Men nu är det packa som gäller. Ja inte nu för nu är det sovdags snart. Men all ledig tid som kommer i veckan.

Sån här torftig middag blev det idag, hade inte tid att stå vid spisen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards