Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 april 2020

Av Neta - 26 april 2020 22:00

Som dom har slitit idag, Leif, Mi o Ma. Först tagit bort golvet på uteplatsen, grävt upp här och tagit reda på jord. Sen lastade vi lite i båda bilarna och åkte till Bjkl. Där slet både Mi o Ma som djur, gjorde i ordning mitt jordgubbstorn, Mi planterade alla perenner + dom jag köpt och några vi hittade där. Vi flyttade lite växter och tog bort krusbär. Upptäckte att jag har hallon. Fixade i ordning pallkragarna hjälpligt iaf. Jag fick två tomatplantor, em svart. Ska bli spännande.
L fixade inne med skafferiet som vi fått fel gångjärn till.
Jag bjöd dom alla tre på en sen lunch sen. Tibbles i Bjkl har nya ägare, beställde en räksallad som nog var den fräschaste jag ätit på länge. Med melon, citron och en rejäl apelsinklyfta. Gillar kombon skaldjur och apelsin. Hade glömt mobilen här så ingen bild men det var inte sista gången jag åt den där.
Väl här sen fyllde vi släpet och plockade ur kyl o frys som ska städas i morgon. Så nu är nästan all min mat i Bjkl. 2 nätter kvar här.
C kom med en trevlig killkompis och dom packade klädkammaren. Nu har jag lite kvar i vardrummet, diskbänksskåpet och lite skor o kläder kvar att packa. Tvättat några maskiner och ska köra en till i morgon.

Pratade just med L som är i min lägenhet och fixar lite. Mkt lådor där nu, vi måste ju komma fram med möblerna. Han har fixat en hylla i klädkammaren. Ska försöka få in så mkt som möjligt där och i badrummet medans vi bär på tisd.

Blir nog bra!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards