Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 12 mars 2024

En solig em i stan

Av Neta - Tisdag 12 mars 23:49

Annika och jag åkte in till stan strax före 12. Vi hade med oss fika o en lätt lunch. Här hemma var det lite disigt men i stan lyste solen från en molnfri himmel. Det hade den sen gjort här också.
Vi skulle ju spana efter lite vårblommor, var säkra på att få se snödroppar iaf. Men det enda vi såg var vintergäck och spetsen på tulpaner och kejsarkronor. Mina tulpaner här har kommit upp mer än dom i stadsparken. Vi gick efter ån bort till nya bron.


Där vände vi, blev genast lite kyligare. Solen värmer verkligen nu. Vi letade upp ett bord i stadsparken som hade sol men låg lite i lä. Det blev ett framför gula villan.


Vi hade med oss Bullens pilsnerkorv i min mattermos, så blev den invigd också. Fick precis plats 8 korvar och höjden på termosen är som en Bullens, rätt låg. Vi hade kaffe också och Annika hade med sig fikabröd. Satt där i solen en bra stund och folk som gick förbi log så glatt. Prrsonalen i parken såg också glada ut när dom tittade på oss.
Efter nån timme åkte vi och kollade vattenflödet, det är verkligen mkt vatten i ån nu.


Vi gick över och tittade på nya restaurangen, vi hade sett att det var mkt folk där när vi kom men nu var den tom. Såg väldigt trevligt ut iaf. Kan bli ett besök där. Vi gick bortåt på den sidan och slog oss ner i gassande sol ett bra tag och löste lite världsproblem, pratade om mat i påsk och glodde lite på folk, så där som man gör.

Drog oss tbx in i parken och gick via Svandammen till hallarna dit transporten skulle komma, åkte hem via affären. Dom har smör för 34.90 denna vecka så jag köpte ett paket och lite frukt o bröd.
Det är totalt snöfritt nu även i skogskanten och blåbärsriset har fått en mer grön ton. Kraftigt och fint är det.

Hemma fick jag en överraskning. Snödroppen hade inte bara slagit ut under dagen, den har förökat sig lite också.


Var helt tomt här då vi åkte, ligger en sandvall i vägen för att jag ska kunna ta bort grus och sånt ännu. Tog in en stor pelargon från garaget. Ska ge den lite kärlek i morgon och vattna den. Får inte plats i fönstret men ska få stå på golvet i vardrummet i solgass.

Färg fick vi på näsan idag iaf och nu ska näsan och jag gå i säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards