Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 juli 2019

Varamon i Motala

Av Neta - 27 juli 2019 00:49

Varje år v 30 har vi åkt till Motala 3-4 nätter och bott på Skogsborgs vandrarhem vid Varamobadet. Vi bor bara några meter från vattnet med en fantastisk utsikt och solnedgångenprecis i fokus.
Det är Sveriges största sandstrand vid insjö ovh vattnet är kristallklart.

Vandrarhemmet är ganska ordinärt, stranden är flera km lång och vid fint väder är det packat med folk. Sardiner i en burk ligger luftigt i jämförelse. Vi badar där morgon och kväll/natt. Skulle inte drömma om att lägga mig på den stranden. Vi har andra smultronställen. Vi gillar omgivningarna och vi gillar Göta kanal.

Våra dagar där.

Kraftig blåst rakt emot balkongen då vi kom i måndags. Vi checkade in bäddade sängarna och rftersom det blev en sen lunch på vägen ner åkte vi till glasscafe?t i hamnen.

C:s te serverades i en smart kanna.

Nej jag orkade inte hela. ;-)

Fanns en lekplats bredvid och för första gången på över 20 år gungade C med sin pappa.:D

Jag är väldigt förtjust i gamla valvbroar i sten. Den här har 8 valv.

På kvällen blev det lite plock och bubbel på rummet, köket var upptaget o full storm ute. Låg och lyssnade till vågorna, så rogivande att somna till.


På tisd hade vi bokat en kryss Motala -Borensberg och tillbaka med Kung Sverker.



Så här glad var C för det. Mycket trevligt med god mat på äkta båtporslin och med Båtens vin ist för Husets.

Efter det åkte vi till Mallboden och åt en våffla.

Äntligen kunde vi också sitta på balkongen och se solen gå ner

Sippandes på en KaffeKarlsson.

Onsd for vi till Vadstena

Därtrivs vi

Åt en middag på torget

Beundrade blommor

Och gick på bilträff

En sån här fast grå hade vi när jag var liten. Borgward Isabella.

Såg en så häftig husbil i trä.

Inredd med madrass. Behövs väl inte mer ;-)

Hemma sent till ännu en solnedgång.

Kul toaskylt på Östensons

Torsd morgon levererade

I for till Borenshult efter lite shopping

På kvällen gick vi till Sjövik och åt middag

Vätternröding

Badade fötterna på hemvägen

Och njöt av den sista solnedgången

I morse packade vi ihop, sa hejdå för i år

Och började hemresan via Borensberg och lite inhandling på Brunneby musteri.

Åt lite sushi på uteplatsen innan vi skildes åt, tomt blev det efter 5 dygn med hela familjen. E kommer dock snart hit. Tyvärr bara en natt, men hon kan ju inte vara borta längre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards