Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 31 juli 2019

Kyligt

Av Neta - 31 juli 2019 22:01

Tyckte det kändes rätt skönt ute ändå idag tills jag gick ut på framsidan och möttes av nordliga vindar. Burr! Tur jag hade en sweatshirtkofta på mig.
Försöker vila foten så inte farit runt så mkt idag, jo på scootern men inte inomhus. Bokat tid för nytt leg och meddelat namnändring till en massa ställen. Sen igår har jag ny stavning på namnet, använt den stavningen sen jag flyttade hemifrån för 50 år sen så inget nytt för mig men på alla officiella papper har Agnetha stått utan h. Slut på det nu. Vill ju ha rätt stavning på ev gravsten sen. Tänker leva ett tag till, till 97,5 så där men fixar det nu medans jag vet vad jag heter. Haha!

Lunch idag blev gazpacho. Recept? Jo man åker till Lidl, köper en tetra för 20kr, tar en förp med krutonger ovanför grönsakerna. Betalar! Åker hem och häller upp. Jag hade min i kylen sen igår så den var kall och god.


Sen planterade jag 3 rosor i lådan utanför dörren ist för de väldigt trötta och torra penseerna. Planterade om blomman som for i golvet häromdan med.

Åkte ut och köpte frimärken och postade en sak till systeryster. Handlade lite och åkte hem och fikade med en pain au chokolade och en jordgubbskaka.

Gjorde mat. Fiskfileer som saltades och pepprades. Bekläddes med dill och tomat och beringlades ;-) med smörolja. Formen med tomat och oliver med fetaost togs ur en fryst förpackning från Lidl. Allt sattes i 200 gr ugn i 15 min. Den trevliga runda formen är av keramik och den har man ju kvar. Kanske till en framtida creme brule. Har en sån form med innehåll kvar till en annan dag.
Åt framför Tvn och den danska sjukhusserien.
Nu ska jag mysa ner mig i sängen strax och se förra veckans Ernst. Ska bara först!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards