Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2020

Fixat ute och tvättat klart

Av Neta - 8 augusti 2020 00:46

Igår kom sonen och hjälpte mig ta bort de fula ölandstokarna.

Vi flyttade dit den rosa minisyrenen och ställde dit ett par krukor. Efter Gotland ska jag sen flytta fram lite perenner och kanske köper jag en höstanemon också.

Fick hjälp att flytta den största Dahlian till gråa krukan som syrenen stått i med. Ska bli fint där sen.

Han hjälpte mig lyfta bort lite saker från baksidan inför golvbytet på iuteplatsen och klipptevlite sly. Blev så luftigt o fint.

Idag har jag tvättat klart det som ska med, lagat slitsen på långklänningen och fixat lite med packningen. Gjorde ett fynd

Hade totalt glömt bort dom här badskorna. Jag som köpte blågula. Haha! Blir nog dom här som följer med ändå.

Ikväll grillade E och jag lite flappstek, portabello och spetskål. Tog en martini före maten och rose? till. Satt ute till strax efter 23.

Vi flyttade fram stora fuchsian igår med.

Nu är jag lite trött och ska sova!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards