Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 juni 2021

Av Neta - 16 juni 2021 00:14

Idag var det ännu mer blåst än igår. Jösses som det blåst. Så pass att jag åt frukost inne trots sol. Tog med mig kaffet ut sen och satt en stund på baksidan men gick in igen efter en stund. Blåst är inte skönt! Började läsa Jenny Colgans senaste, har inte känt mig 100 idag och då är det lagom sysselsättning. Deppig, trött så ett tag orkade jag inte sitta upp. Ont i hö öga, lite huvudvärk och frusen trots värmen.

Sallad till lunch, är som enklast. Sallad, rädisor, paprika, sockerärtor, tonfisk, oliver, rödlök sparris, ägg och krutonger. Kan göra en lika i morgon om jag vill.

Satt ute på framsidan ett tag nu ikväll och det kom en tjej i min ålder som brukar gå förbi ibland. Hon har en liten hund, tror hon bor nere i villorna. Vi pratade om allt möjligt och även om blåsten. Då berättade hon att hon varit uppåt Lindgårds nånstans och hälsat på nån på dan idag. Grannen till dom hon var hos skulle grilla. Hon tänkte väl inte så mkt på det, men plötsligt såg hon grannen lyfta upp grillen i benen samtidigt som han gick in! Det blåste så mkt att glöden hamnade på marken och han fick nog lite panik. Efter en stund hörde dom nån som skrek Nej, nej och både hon och kompisen sprang dit. Då kom han ut m grillen igen och skrek spring in och stampa på glöden. Både hall och köksgolv hade brännmärken och en plastmatta hade smält ner i ett hörn. Nån glöd att stampa ner fanns inte då. Han hade sen tagit slangen och släckt grillen.
Han får väl byta golv i hall o kök men annars slapp han väl undan med blotta förskräckelsen. Ja man kan väl bli lite irrationell om man får panik. Men grilla i sån blåst är nog inte så smart. Tror inte han gör om det!

Vattnade krukor och rosorna på framsidan men orkade inte med baksidan. Pipandningen var tbx så jag fick inhalera. Får ta den sidan i morgon om jag inte är sämre.


Har mkt knopp i både klematis, pion och ros. Salvian och den rosa som heter nåt på rosen? längst till hö börjar ta sig efter snigelattackerna. Pionen är köpt som röd på Lidl i fjol men tycker knopparna ser rosa ut. Vi får väl se.


Rosen är den här, en Heidi Klum. Går ju lite åt rosa med. Klematisen är blå och har klockliknande blommor. Ringkragarna har börjat kika upp men inga pysslingkragar syns än.

Tog bara 2 varmkorvar ikväll. Orkade inte göra nån mat.

Nu ska jag iaf försöka sova, ska sova länge i morgon om jag fortf inte är 100.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards