Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 september 2021

Av Neta - 24 september 2021 00:03

Nu skiner mitt hem! Och med all återvinning tömd och nya gardiner uppe så börjar det kännas lite höstmysigt.
Idag ringde dom från kommunen också och ville ta min ansökan om ledsagare från början. Sökte i mars fick nej till hjälp att handla, alltså nån som skulle hanla med mig. Men att det i ansökan också stod att jag behövde ledsagning på annat sätt, av samma orsak som jag haft i en herrans massa år innan jag flyttade till Tierp det nämndes inte ens. Kom heller inget skriftligt avslag så jag kunde ju inte överklaga.
Till slut skrev jag till deras chef och funderade varför, idag gav det resultat. Nu ska ansökan tas upp som ny.
Sen får vi hoppas att jag får det också. Pratade med ett av assistansbolagen som var på parasportdagen i söndags och dom sa att det blivit svårare att få och att några blivit av med det helt. Men fick jag när jag var gift, då hette det att L skulle avlastas. Då borde jag ju få nu.
Håll tummarna!
Men om jag får ja måste det finnas nån med. Här är jag ju mer självgående iom att jag har färdtjänst med scooter. Och har lov att ha med mig en ledsagare i fordonet. Sökte 10 tim i månaden som jag hade innan. Sen kan man alltid söka fler timmar tillfälligt om man vill göra nåt med övernattning t.ex


Så här ser det ut vid en busshållplats i Bergsbrunna strax söder om Uppsala. Man kan ju undra varför. Stod i tidningen att Pågen hade nån omlastning i närheten men varför skulle dom förstöra sina egna produkter?
Tror mer på en studentgrej, är ju en massa insparkar nu. Eller så är det bara en dum grej nån dito kommit på.

Åt en micromat till lunch idag, ostschnitzel.


Sen spenatsoppa med kanterna från pizzan igår, fanns en bit pizza kvar med. Så gott är barnsligt förtjust i spenat.

E var in en stund, hon hade varit på Willys och handlat lite åt mig med. Vi fikade med lite av tårtan jag köpte igår. Den funkar nog i morgon med men sen åker ev rester i soppåsen.


Är inte detta en läcker höstbild? Med den säger jag Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards